در فضایی معنوی و قرآنی با حضور رئیس سازمان دارالقرآن 80 حافظ و چهره برتر قرآنی در استان اردبیل تکریم و تجلیل شدند.
کد خبر: ۲۲۳۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴ 03 May 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، در مراسمی که عصر امروز در سالن ولایت سپاه اردبیل برگزار شد، از حافظان و قاریان برتر قرآن در جزءهای دو تا حفظ کل قرآن کریم که در مسابقات ملی و بین‌المللی برای استان اردبیل افتخار آفریده بودند، با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: باید فعالیت‌های قرآنی زمینه فکری، رفتاری و منش و پندار تک تک افراد جامعه را تغییر داده و متحول کند.

حجت‌الاسلام ‌مهدی ستوده با بیان اینکه در سایه سار توجه به قرآن کریم جامعه می‌تواند در مسیر هدایت و معنویت بیشتر گام بردارد، تصریح کرد: در استان اردبیل مجالس و محافل قرآنی به شکل متعدد برپا شده است.

وی از برگزاری شش دوره تربیت معلم و مدرس در حوزه علوم قرآنی خبر داد و گفت: در حوزه علمیه گرمی 45 حافظ قرآن در این مدت شناسایی و معرفی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با بیان اینکه تبلیغات اسلامی در تحقق منویات مقام معظم رهبری در تخصصی شدن فعالیت‌های قرآنی ورود خوبی داشته است، افزود: ما موفق شدیم شش هزار نفر را از آموزش‌ها و برنامه‌های قرآنی بهره‌مند کنیم.

ستوده با اشاره به گستردگی فعالیت‌های قرآنی و معنوی در این استان بیان کرد: در مراسم اعتکافی که چند روز پیش برگزار شد، بیش از هفت هزار نفر جوان و نوجوان با صرف هزینه بیش از 300 میلیون تومان مجالست و نزدیکی شایسته‌ای را با معبود خود داشتند به طوریکه در این برنامه محافل قرآنی متعدد برپا شد.

وی تشکیل مجمع اساتید قرآنی را به همراه پیشکسوتان با کمیته‌های متعدد یادآور شد و اضافه کرد: جلسات این مجمع برای گره‌گشایی مشکلات، موانع و آسیب‌ها به شکل مرتب در استان برگزار می‌شود.

ستوده ادامه داد: با استفاده از تجربه سال‌های گذشته در ماه‌ مبارک رمضان، امسال مجالس و محافل ترتیل‌خوانی برپا می‌شود که شاهد برگزاری این جلسات قرآنی به وفور در استان‌های مختلف کشور می‌شویم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری این نشست‌ها و جلسات زمینه و بستری را فراهم می‌آورد تا بیش از هر زمان دیگر روح معنویت و عبودیت در جامعه توسعه پیدا کرده و زمینه اصلاح ناهنجاری‌ها و روی آوردن به رفتارهای معقول و منطقی بیشتر فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار