مراسم گرامیداشت هفته معلّم و تجلیل و تکریم از معلمان

رادفر در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: تمامی انسان‌ها به دنبال توسعه فرهنگی، پیشرفت و تربیت انسان‌های رشد یافته برای حضور در جامعه هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت تربیت انسان‌های رشد یافته در جامعه افزود: هم اینک تربیت و پرورش انسان‌های رشد یافته تنها به وسیله معلمان قابل انجام است.

رادفر تصریح کرد: هرگز نباید به بودجه‌ای که صرف آموزش و پرورش می‌شود به عنوان هزینه تلقی کرد بلکه این بودجه سرمایه‌گذاری پر اهمیت و سود آور است.

وی با بیان احادیثی از حضرت علی(ع) گفت: تربیت کودکان و نوجوانان مانند حجاری بر روی سنگ‌های سخت است که اگر موفقیتی در این راه حاصل شود تاثیر آن هرگز از بین نرفته و جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی بیان کرد: هم اکنون کودکان و نوجوانان از دروس انسانی دوری کرده و علاقه‌مند به خواندن این رشته نیستند اما جامعه کنونی به متفکران علوم انسانی، اخلاق و اجتماعی نیازمند است.


حجت الاسلام قریشی نیز در این مراسم ضمن نکوداشت و تبریک هفتة معلّم و گرامیداشت مقام استاد گفت: جايگاه معلم، جايگاه رفيع و والايي است بطوریکه خداوند متعال در دین مبین اسلام نیز به اهمیت تعلیم و تعلم بسیار اشاره نموده اند.

وی بر ضرورت حفظ کرامت شغل معلمی تاکید کرد و افزود: از طرفی نیز معلمان بایستی خود به این جایگاه و منزلتی که دارند واقف و آگاه باشند.

امام جمعه ارومیه اظهار کرد: بلواقع کسی که وظیفه معلمی را به درستی انجام دهد سزاوار این است که همه جنبندگان زمین برای او طلب استغفار کنند.


صافی مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم عظمت شغل معلمان را به لحاظ اثربخشی در رشد ابعاد وجودی انسان بسیار والا دانست و افزود: در همین زمینه همین بس که جایگاه معلمی توسط مولای متقیان نیز تکریم می شود.

وی استان آذربایجان غربی را سرزمین عالمان، استادان ، شاعران و نویسندگان عنوان کرد و گفت: اگر به تاریخ آموزش و پرورش و قدمت تاسیس برخی مدارس در این استان بنگریم می توان به ویژگی های و شاخص های علمی آن پی برد.

مشاور وزير آموزش و پرورش در امور بازنشستگان تصریح کرد: معلم کاشف استعداد، پرورش دهنده و نقش هدایت دانش آموزان را برعهده دارد بطوریکه اگر می بینید جوامعی به لحاظ رشد اجتماعی ، عاطفی، اقتصادی و ابعاد گوناگون تعلیم و تربیت در مرحله بهتری قرار گرفته است همه مرهون زحمات و تلاش های معلمان آن جامعه می باشد.

گفتنی است در این مراسم بصورت نمادین از 151 معلم منتخب شهرستان ارومیه و مناطق سیلوانا، انزل، صومای برادوست و نازلو تجلیل شد.