معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان از عدم راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در استان خبر داد و گفت: بر سر اختلاف‌نظر‌هایی که در وزارت بهداشت وجود داشت، متاسفانه مجوز راه‌اندازی این دانشگاه صادر نشد البته طرح راه‌اندازی 20 سلامتکده طب سنتی در کشور صادر شده که همدان هم جزء آنهاست.
کد خبر: ۲۲۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵ 07 May 2016
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از راه‌اندازی رشته جراحی مغز و اعصاب در دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر "فرهاد فراهانی" شنبه 18 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: درصدد راه‌اندازی چند رشته پزشکی در استان هستیم که میزان موفقیت تصویب رشته جراحی مغز و اعصاب و اعضای مصنوعی بیشتر است.

وی تاکید کرد: رشته‌های جدید را با یک الگوی مشخص پیگیری و افزایش خواهیم داد همچنین سالیانه باید 10 درصد دانشجو جذب کنیم.

فراهانی با اشاره به اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت و درمان پیشرفت چشمگیری داشته است، اعلام کرد: متاسفانه این طرح در بخش آموزشی کمتر توضیح داده شده است.

وی افزود: مقرر شده در سال 95 طرح تحول نظام سلامت در حوزه آموزشی هم وارد شود تا در این بخش نیز شاهد پیشرفت روزافزون باشیم.

فراهانی عنوان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف هستند یک تا سه درصد از درآمدهای اختصاصی خود را به بخش آموزشی دانشگاه اختصاص دهند که متاسفانه درآمدهای تخصصی تحقق نمی‌یابد.

وی یادآور شد: متاسفانه سیستم‌های بیمه اسناد را بر نمی‌گردانند و این امر موجب عدم تحقق درآمد‌های اختصاصی دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه در حال حاضر 432 عضو هیئت علمی در دانشگاه فعالیت می‌کند، تصریح کرد: امسال 27 عضو جدید هیئت علمی به مجموعه افزوده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه میزان نسبت اساتید به دانشیارها مطلوب و معقولانه است، افزود: تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در سال 94 نسبت به 92 از رشد خوبی برخوردار بوده است.

افزایش دانشجویان بین‌المللی و خارجی

فراهانی با اشاره به دانشجویان شعبه بین‌المللی و دانشجویان خارجی  در استان، اظهار کرد: درصدد افزایش و گسترش دانشجویان بین‌المللی و خارجی هستیم.

وی اظهار کرد: در سال‌های گذشته دانشجویان برای دریافت مدرک پزشکی خود باید به صورت حضوری مراجعه می‌کردند اما امروزه با ارسال مدارک مورد نیاز از طریق اینترنت، مدرک دانشجو توسط پست ارسال می‌شود.

فراهانی در ادامه از ارتقاء رتبه مرکز از سطح سه به سطح یک در رتبه‌بندی مراکز مطالعات توسعه آموزش پزشکی کشور خبر داد.

وی از افزایش بودجه طرح‌های پژوهش در آموزش مرکز خبر داد و اعلام کرد: اعتبارات مرکز از سه میلیون به پنج میلیون تومان افزایش یافته است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان از اجرای طرح برنامه‌ریزی راهبردی خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان این برنامه استراتژیک را تهیه کرده و بر مبنای آن حرکت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: قرار است دبیرخانه منطقه آمایشی در سه دانشگاه علوم پزشکی کشور استقرار یابد که دانشگاه علوم پزشکی استان جزء این سه دانشگاه است.

راه‌اندازی سامانه ارزیابی عملکرد اعضای هیئت علمی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی استان از راه‌اندازی سامانه ارزیابی عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه خبر داد و افزود: با طرح تحول نظام آموزشی اعضای هیئت علمی به صورت سالیانه مورد ارزیابی عملکرد قرار می‌گیرند.

وی گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی و راه‌اندازی سایت Education iran در سطح بین‌المللی را از اقدامات امسال برشمرد.

راه‌اندازی رشته دستیاری رادیوتراپی در آینده‌ای نزدیک

وی از راه‌اندازی رشته دستیاری رادیوتراپی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و اعلام کرد: از ظرفیت‌های بخش پزشکی در جهت راه‌اندازی رشته دستیاری رادیوتراپی باید استفاده شود همچنین از مشارکت بخش خصوصی در آموزش دستیاری رادیوتراپی باید بهره ببریم.

فراهنی اظهار کرد: اگر بتوانیم از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم می‌توانیم بگوییم نخستین دانشگاهی هستیم که در بخش خصوصی رزیدنت پذیرش می‌کنیم.

وی از ارتقاء سطح عملکرد حرفه‌ای دانشجویان در رعایت شئونات اخلاقی خبر داد و گفت: در سال 95 بیش از پیش بر شئونات اخلاقی تاکید خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان تعداد دانشجویان دانشگاه را 6 هزار و 500  نفر خواند و در خصوص اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا بر اساس نیازسنجی رشته‌ها را گسترش داده و دانشجویان را جذب کنیم.

وی در خصوص بومی‌سازی دانشگاه اظهار کرد: می‌کوشیم تا بیشتر نیروها را از نیروهای بومی بپذیریم تا در همان منطقه که تحصیل می‌کنند، بمانند و فعالیت کنند.

فراهانی با اشاره به اینکه جزء دانشگاه‌های تیپ یک کشور هستیم، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان از سال 90 جزء دانشگاه‌های تیپ یک است که بر این مبنا اجازه برخی اقدامات به آن داده شده است.

دانشکده طب سنتی راه‌اندازی نمی‌شود
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همدان از عدم راه‌اندازی دانشکده طب سنتی در استان خبر داد و گفت: بر سر اختلاف‌نظر‌هایی که در وزارت بهداشت وجود داشت، متاسفانه مجوز راه‌اندازی این دانشگاه صادر نشد البته طرح راه‌اندازی 20 سلامتکده طب سنتی در کشور صادر شده که همدان هم جزء آنهاست.

وی با تاکید بر اینکه همدان قطب طب سنتی در کشور است، اعلام کرد: زمین احداث سلامتکده طب سنتی مشخص شده و پیگیر امور راه‌اندازی آن هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار