رئیس شبکه دامپزشکی آستانه‌اشرفیه از صدور مجوز تاسیس پنج مرکز پرورش ماهی خاویاری در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۲۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 14 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، محمدرضا طالشی صبح امروز در جریان بازدید از مراکز فرآورده‌های دامی این شهرستان اظهار کرد: واکسینه کردن دام‌ها برای اطمینان از سلامت آنهاست.

وی با بیان اینکه 55 هزار و 807 مترمربع فضای دامی آستانه‌اشرفیه علیه بیماری‌های انگلی داخلی و خارجی بدن دام سم‌پاشی شده است، افزود: یک‌هزار و 624 رأس دام علیه این بیماری‌ها سم‌پاشی شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی آستانه‌اشرفیه واکسینه شدن تعداد 656 قلاده سگ خانگی علیه بیماری هاری و شناسنامه‌دار شدن آنها را از دیگر اقدام‌ها عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه تعداد یک‌هزار و 469 رأس دام در زمینه بیماری سل واکسینه شده است، تصریح کرد: یک‌هزار و 757 نمونه خون از دام‌های آستانه‌اشرفیه علیه بیماری تب مالت انجام گرفته که موردی مشاهده نشده است.

طالشی بازدید و بازرسی بهداشتی از کشتارگاه‌های آستانه‌اشرفیه را امری مهم و مداوم خواند و گفت: سال گذشته تعداد یک‌هزار و 429 مورد بازدید از تمام مراکز تولید، استحصال، فرآوری، بسته‌بندی، سردخانه‌ها، مراکز جمع‌آوری شیر خام، کشتارگاه‌ها، رستوران‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی صورت گرفته است.

وی معدوم شدن 458 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی را از دیگر اقدام‌های نظارتی عنوان کرد و یادآور شد: معدوم شدن این مقدار فرآورده‌های خام دامی حاصل بازدید از 164 مورد به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی بوده است.

رئیس شبکه دامپزشکی آستانه‌اشرفیه اضافه کرد: 20 مرکز عرضه متخلف بهداشتی نیز به مراجع قضایی و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی از صدور مجوز تاسیس پنج مرکز پرورش ماهیان خاویاری در آستانه‌اشرفیه خبر داد و خاطرنشان کرد: 3 هزار و 97 گواهی بهداشتی نیز صادر شده است.

طالشی صدور گواهی مذکور را برای صادرات در زمینه حمل انواع طیور زنده، انواع فرآورده‌های خام دامی، جوجه یک‌روزه و تخم‌مرغ نطفه‌دار پس از بازدید و نظارت بهداشتی به داخل و خارج استان عنوان کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار