جامعه از نماینده مجلس انتظار دارد بجای نزاع های سیاسی و بحث های غیر معمول، با اولویت قرار دادن خواسته های مردم در راستای وظایف اصلی خویش اهتمام ورزد.
کد خبر: ۲۲۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲ 09 May 2016


معروفی


جوان پرس / عبدالسلام معروفی :
 بالاخره بعد از چندماه تلاش و تکاپو در فضای سیاسی استان و ارومیه و برخی از حواشی که در محافل و مجالس مطرح و  بعد از ۳ماه پرحاشیه انتخابات مجلس دهم به سرانجام رسید و ۱۲ منتخب مردم  استان مشخص تا لباس وکالت مردم در دوره دهم را بر تن کنند.
اما حساسیت انتخابات در مرکز استان در ارومیه به حدی بود و مسایل و مطالبی را در بر داشت که فضا و تنور را بیش از حد ممکن داغ تر کرده و کاری بجای رسید که انتخابات در مرحله اول به اتمام نرسید و بعد از ۲ ماه فعالیت بالاخره این مهم در ۱۰ اردیبهشت به پایان رسید و پرونده انتخابات ارومیه مختومه گردید و ۳ منتخب و ۳ نفر مورد اعتماد مردم بنام های نادر قاضی پور با ۲ دوره نمایندگی مردم ، سید هادی بهادری و روح اله حضرت پور با سابقه عضویت در شورای شهر راهی خانه ملت شدند تا بمدت ۴ سال لباس زرین وکالت و نمایندگی مردم  ارومیه بر تنشان زینت بخشد.
بالاخره هرچه بود این انتخابات مجلس دهم به سرانجام رسید. مباحثی مطرح شد که نمی بایست می شد! بداخلاقی های صورت گرفت که نمی بایست می گرفت! توهین های شد که نمی بایست می شد! بی ادبی ها انجام گرفت که نمی بایست می گرفت! بی حرمت ها شد و بسیاری از موارد بوجود آمد که لزومی برای مطرح کردن در این مقال و یاداشت وجود ندارد و به همین میزان بسنده می کنیم که همه این افراد و هم تمامی رهبران سیاسی و فکری جامعه در استان و بخصوص ارومیه بایستی مواظب باشند که نباید به برخی از مسایل حاشیه ای و نکات اختلافی دامن بزنند و شرایط حساس منطقه و استان و وضعیت بغرنج در شاخصه های توسعه به یک ” همدلی ، همزبانی ، وحدت ، یکرنگی و یکپارچگی ”  از سوی همه جریان ها ، احزاب و گروه ها افکار ، اقوام و مذاهب موجود در استان و تلاش شبانه روزی همگان نیاز دارد .
اما در این اثنا رسالت این نمایندگان در این حوزه بسیار مهم تر است.

نماینده مجلس در آغاز کارش سوگند یاد می کند که با تکیه بر تعهدات انسانی خویش پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب و از ودیعه ی ملت محافظت و در انجام وظایف وکالت خویش امانت و تقوا را رعایت و در گفته ها و اظهار نظرهایش استقلال کشور و آزادی مردم و تـامین مصالح را مد نظر داشته باشد.

نماینده مجلس با توجه به وظایف مهم و خطیرش باید با حسن نیت و بر اساس قانون ایفای نقش کند، وکیل مردم در مقابل رای باید احساس مسئولیت کند و به دور از احساس، هیجانات، غرض ورزی و جناح بازی به فکر رفع مشکلات مردم باشد.

پارلمان نشینان به خاطر مردم صاحب حقوق اند ولی نباید به خاطر بحث های حزبی منافع ملت را فراموش کنند، چرا که اصل ۸۴ قانون اساسی این حق را به نماینده داده است که در برابر تمام ملت مسئول و در همه مسائل داخلی و خارجی اظهار نظر نماید تا از این حق دفاع نماید.

جامعه از نماینده مجلس انتظار دارد بجای نزاع های سیاسی و بحث های غیر معمول، با اولویت قرار دادن خواسته های مردم خصوصا رسیدگی به مشکلات پیش رو از جمله بیکاری جوانان ، اشتغال ، رفع موانع ازدواج و تسهیل در امور اداری و…. در راستای وظایف اصلی خویش اهتمام ورزد.

نمایندگانی که فقط دنبال بحث های حاشیه ای و غیر ضروری اند هیچ وقت با استقبال ملت مواجه نمی شوند و ملت این حق را دارد که در انتخابات بعدی از اعتماد به چنین افرادی صرف نظر کند.

حال که پرونده انتخابات بسته شده و مردم ارومیه به این ۳ نفر اعتماد کردند بایستی برای خشکاندن ریشه تفرقه و اختلاف و جلوگیری از هرگونه شیطنت و دسیسه این مباحث در این جا و بعد از پیروزی تمام شود و این نمایندگان مردم رسالتی بس سنگین در این حوزه بر عهده دارند و متعلق به همه مردم این منطقه هستند.

بی شک نمایندگانی که از طرف مردم برای مدت ۴سال انتخاب می شوند وظایف سنگینی را بر عهده دارند،اما آن چیزی که رضایت مردم را به همراه دارد،عمل به وعده هاست.

با نگاهی به تاریخچه حضور نمایندگان ۱۰ دوره مردم ارومیه در خانه ملت فقط دوره ششم ، هفتم و نهم  ” یعنی ۳ دوره ” کردها موفق به راهیابی به خانه ملت شده و ۷ دوره بعدی ترک ها صاحب صندلی سبز بهارستان شده اند ؛ حال آنکه بدون اینکه در این ۱۰ دوره تغییر آنچنانی در ردیف توسعه این شهرستان صورت گیرد و به عینه می بینیم روز به روز تمامی مسیر پیبشرفت و شاخصه های توسعه به پایین سقوط کرده است ؛ بطوری که از وضعیت دریاچه ارومیه ، اشتغال و بیکاری و رکود واحدهای صنعتی گرفته تا اوضاع اسفناک کشاورزی ، راه آهن ارومیه به مراغه ، اوضاع معادن ، داد و ستد مرزی و نرخ ازدواج و آسیب های اجتماعی ، نرخ رشد اقتصادی و میزان درآمد و بیسوادی ، بهداشت و درمان ، همه و همه اوضاع نابسامانی دارد و سهم این عقب ماندگی هم متعلق به همه اقوام و مذاهب و جریان های حاکم و ساکن در استان است و همه آنها در پیدایی آن نقش دارند و  نمایندگان استان در ادوار گذشته تاحال بی تقصیر نبوده اند.

بی شک نقش وکلا و زعمای اقوام و مذاهب و صاحبان فکر و اندیشه و نخبگان جامعه و این ۱۲ منتخب در دور دهم و همه مسئولان استانی از شخص استاندار گرفته تا یک فرد عادی و همه رسانه های گروهی و دارای پایگاه اجتماعی بسیار مهم است که نباید اجازه ندهند مثل پروژه دریاچه ارومیه در سال های نه چندان دور که با نگاه امنیتی اداره می شد پیش برود . حال بعد از این همه تلاش و فعالیت و شعار وحدت و همدلی و برداشتن نگاه امنیتی از استان و هموار کردن مسیر توسعه و جذب سرمایه گذار بار دیگر خدای ناکرده دوباره به گذشته امنیتی استان برگردیم و از شاخصه های توسعه عقب تر بمانیم.

پس ضروری است وکلای مردم در دور دهم با توجه به این شاخصه ها و اولویت های توسعه استان فارغ از مسایل حاشیه ای و برای جلوگیری از هر گونه تشدید اختلاف در بین افکار عمومی و ترکیب همگون قومیت و مذاهب در استان کمک کنند قوانینی برای مردم منطقه و کشور تصویب شود که دردی از مردم درمان کند و مشکلات به حداقل برسد.

رسالت نمایندگان مردم و با توجه به عقب ماندگی مفرط استان در این دوره  و در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه و وضعیت شاخصه های موجود بسیار سنگین تر و حیاتی تر است و همچنین در جذب اعتبارات ملی و فعال سازی واحدهای تولیدی و تسریع در پروژه های ملی و غیره نیز به خوبی مشهود است.

پس رسالت سنگین هر ۳ نماینده ارومیه و ۹ نماینده دیگر استانی اینجا خود را نشان می دهد و بایستی بمانند ” ید واحده ” همگام ، هم کلام ، همدل و همزبان درخدمت مردم استان و در راستای مسیر توسعه منطقه گام بردارند
.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار