استاندار یزد گفت: برش استانی از سیاست های اقتصاد مقاومتی در حال تهیه و اجرای آن نیازمند روحیه جهادی ، سرعت عمل و دقت بیشتر است.
کد خبر: ۲۲۹۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱ 15 May 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدمحمد میرمحمدی  در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد استان افزود: اقتصاد مقاومتی از محورهای عمده فعالیت دولت تدبیر و امید است و باید با جدیت در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه برش های استانی طرح های ملی اقتصاد مقاومتی در حال تدوین است، اظهار کرد: طبق برنامه های کلان دولت همه استان ها مجری سیاست های پیشبرد اقتصاد مقاومتی هستند.
استاندار یزد با اشاره به همایش هفته گذشته استانداران در مشهد تصریح کرد: در این همایش پیرامون چند موضوع از جمله تعیین چند استان الگو برای اجرای اقتصاد مقاومتی بررسی و راههای پیگشیری و مبارزه با آسیب های اجتماعی و موضوع تقسیمات کشوری بحث شد.
میرمحمدی اضافه کرد: در همایش مشهد دو استان و در سفر استانی رئیس جمهوری به کرمان این استان به عنوان استانهای الگوی سیاستهای اقتصاد مقاومتی معرفی شدند با این حال بقیه نیز می توانند همزمان در حوزه اقتصاد دانش بنیان کار کنند.
رئیس شورای برنامه ریزی استان یزد بحث اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را از موارد مهم در بحث آسیب های اجتماعی اعلام و خاطرنشان کرد: این موضوع چندی قبل در حضور مقام معظم رهبری بررسی و قرار شد تا برگزاری جلسه های مستمر ، راهکارهای مبارزه با آنها پیگیری شود.
وی موضوع تقسیم های استانی را از دیگر موارد مهم در دستور کار دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: همه استان های کشور درگیر این بحث هستند و همه موظف شدند تا موارد اختلافی را با توجه به آثار محلی آن بررسی و به وزارت کشور گزارش کنند.
** سازمان بازرسی و دیوان محاسبات همچون ناظر ساختمان عمل کنند
استاندار یزد همچنین با اشاره به گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال 1393 و کاهش روند تخلفات دستگاههای دولتی استان در دوره جدید افزود: نتیجه تخلف دستگاه های دولتی بعد از اعلام رای نهایی دیوان محاسبات کشور مشخص می شود.
میرمحمدی پیشگیری از تخلفات اداری را از ضرورت های اجرایی سازمان بازرسی و سازمان مدیریت در استان یزد خواند و اظهار کرد: این دو مجموعه چشم و گوش نظام هستند و معتقدم اگر تخلفی در دستگاهها صورت گرفت ناشی از کم کاری این دو سازمان است چون باید همچون ناظر ساختمان در مراحل انجام کار مانع وقوع تخلف شوند.
وی تاکید کرد: از سوی دیگر آگاه سازی مدیران نسبت به قوانین مختلف از راهکارهای کاهش و پیگشیری از هر گونه تخلف اداری در دستگاههای اجرایی استان است و امیدواریم با تلاش سازمان بازرسی و دیوان محاسبات موارد مغایر قانون در دستگاهها کاهش یافته و به صفر برسد.
** وجود 80 جلد اسناد توسعه استان بدون نتیجه گیری و توصیه
استاندار یزد درباره گزارش وضعیت سند توسعه استانی در برنامه ششم توسعه کشور هم گفت: در این بخش دو فعالیت اسای باید صورت گیرد یکی انیکه با توجه به وجود بیش از 80جلد اسناد توسعه استان از دوره های قبل که بدون تحلیل ، نتیجه گیری و توصیه تهیه شده اسناد فعلی بروزرسانی و تدوین شود.
وی ادامه داد: دوم اینکه ضمن افزایش جنب و جوش به جای رفع تکلیف در این کار بدلیل زمان کوتاه برای ارائه ؛ بدنبال پیدا کردن راه حل مشکلات بر اساس سند های گذشته باشیم و از نوشتن دوباره پرهیز شود.
میرمحمدی با اشاره به ضرورت تدوین برنامه های اجرایی و تبیین سند توسعه استان خاطر نشان کرد: سند توسعه باید بر اساس بودجه استان و 20 درصد افزایش سالانه و ظرفیت و فرصت خوب مصوبه های سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید تدوین شود.
این مسئول تعامل بیشتر دستگاهها با وزراتخانه ها را خواستار شد و گفت: دستگاه های مختلف نسبت به ایجاد تعامل بیشتر با وزارت خانه های مختلف در راستای تدوین برش های استانی از طرح های ملی اقدام کنند تا کارها تسریع شود.
وی حل مشکلات استان را همراه با دقت نظر و مشورت بیشتر را از مهمترین رسالت مدیران و مسئولان اجرایی و نظارتی استان دانست و یادآور شد: مصوبه های سفر رئیس جمهوری فرصت مناسبی از نظر مالی برای استان یزد فراهم کرده است.
استاندار یزد درباره گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشگی یزد در خصوص مصوبات شورای عالی سلامت ، پیگیری مصوبات نظام سلامت و تهیه برش استانی در این حوزه را ضروری دانست و تاکید کرد: همه مسئولان استانی در راستای اجرایی شدن اهداف نظام سلامت احساس مسئولیت کند تا رتبه سلامت استان یزد در منطقه ارتقا یابد.
در پایان این نشست مصوبه کارگروه زیربنایی استان از سوی مدیرکل راه و شهرسازی ارائه شد و بخش هایی از آنها به تصویب اعضای شورای برنامه ریزی توسعه رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار