اعضای شورای اسلامی شهر یزد در دویست و هشتاد دومین نشست علنی این شورا با بررسی موضوع پلمپ کشتارگاه صنعتی این شهر بر رفع مشکل و بازگشایی مجدد آن تاکید کردند.
کد خبر: ۲۳۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹ 17 May 2016

به گزارش تابناک یزد،در این نشست موضوع پلمپ کشتارگاه صنعتی یزد توسط اداره کل دامپزشکی استان مورد بحث و بررسی جدی قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد در این نشست با اشاره به ظرفیت کشتارگاه صنعتی یزد اظهار کرد: این واحد نخستین و تنها کشتارگاه صنعتی برای تامین گوشت مورد نیاز همه استان سرمایه گذاری شده است.
حجت ‌الاسلام عباس زارع با بیان اینکه لازمه تقویت کشتارگاه صنعتی ، تعطیل کردن کشتارگاه ‌های سنتی است افزود: این کشتارگاه با توجه به حجم سرمایه و بر اساس نیاز شهرستان‌ های یزد، میبد، اردکان، اشکذر و مهریز تدارک دیده شده اما امروز نه ‌فقط کشتار دام این شهرستان ‌ها در این واحد انجام نمی ‌شود، بلکه حتی دام ‌های شهرستان یزد هم در کشتارگاه سنتی مهریز و آن هم به شکل سنتی کشتار می ‌شود.
اعضای شورای اسلامی شهر یزد در این نشست از رئیس شورا درخواست کردند تا موضوع پلمپ کشتارگاه صنعتی با توجه به هزینه ای که شده و نارضایتی که برای قصابان ایجاد کرده است به صورت جدی پیگیری شود.
رئیس شورای اسلامی شهر یزد نیز در تماس تلفنی با حداد مدیر کل دامپزشکی استان خواستار رفع مشکل شد و گفت: قبول داریم که نقص های در کشتارگاه صنعتی یزد وجود دارد و تلاش می کنیم این مشکل ظرف چند روز آینده مرتفع شود اما قانون باید به درستی اجرا شود؛ این در حالی است که کشتارگاه سنتی در شهرستان مهریز به صورت سنتی فعالیت می کند و کشتار در باغ ها اتفاق می افتد و اقدامی برای صنعتی شدن آن نشده است.
مقرر شد با نشست و تعامل با مدیرکل دامپزشکی استان در روزهای اخیر علاوه بر برطرف شدن مشکل های مطرح شده توسط اداره دام پزشکی نسبت به رفع مشکل بصورت اساسی نشست هایی برگزار شود.
همچنین در راستای تامین گوشت و جلوگیری از کشتار غیربهداشتی در شهر، کشتارگاه صنعتی یزد با پیگیری های رئیس شورای اسلامی شهر یزد تا رفع مشکل مربوطه شروع بکار کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار