نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد آرامش و امنیت منطقه مهم و تاثیرگذار است. دولتها و ملتها باید حرمت و کرامت همه انسانها را مدنظر داشته باشند و آن را محترم بدارند و هیچ کشوری نباید به خاطر قدرت برتر خود به سرزمین دیگری حمله نظامی نماید.
کد خبر: ۲۳۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 15 April 2015
سیوانکا داناپالا در دیدار با استاندار یزد افزود: سابقه خدماتی که دولت ایران در سال های گذشته به پناهندگان و اتباع خارجی داشته بر کسی پوشیده نیست.

وی اظهار کرد: خوشبختانه کشور ایران همکاری های بسیار خوبی با امور پناهندگان سازمان ملل داشته است.

رییس دفتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ادامه داد: زمانی که طرح گفتگوی تمدنها از سوی جمهوری اسلامی مطرح شد پوسترهای فراوانی از طرف سازمان ملل با طرح های زیبا و بین المللی تهیه و به سراسر جهان ارسال شد.

داناپالا، یزد را از استان های زیبای ایران خواند و اظهار امیدواری کرد تا زمینه های همکاری بیشتر برای ساماندهی بهتر اتباع بیگانه و خارجی فراهم شود.

استاندار یزد گفت: در تمام جنگها یک بازنده بیشتر وجود ندارد و آن مردم هستند و در قرن حاضر، جامعه بشری با پیشرفتهایی که داشته است به یک بلوغ فکری، روحی و روانی رسیده و باید به سمت صلح جهانی گام بردارد.

سید محمد میرمحمدی افزود: دولتها و ملتها باید حرمت و کرامت همه انسانها را مدنظر داشته باشند و آن را محترم بدارند و هیچ کشوری نباید به خاطر قدرت برتر خود به سرزمین دیگری حمله نظامی کند.

وی افزود: تجارب گذشته جامعه بشری نشان می دهد باید از جنگ و خونریزی دور شویم و به همکاری و تعامل بین جوامع بپردازیم.

این مسوول اظهار امیدواری کرد تا سیاست های جنگ و جدال در دنیا از بین برود و صلح و دوستی جایگزین آن شود و همه مردم بتوانند در سرزمین متعلق به خود همراه با آرامش، امنیت، صلح و دوستی زندگی کنند.

میرمحمدی با بیان اینکه ایران همواره حامی صلح و دوستی در جهان بوده و پناهگاه آوارگان از کشورهای دیگر به شمار می رود، افزود: از این رو طرح گفتگوی تمدنها از سوی ایران در سازمان ملل متحد مطرح شد که با استقبال جهانیان روبرو شد و نقطه محوری برای رشد فضیلت و کمال در جامعه انسانی و در دوران معاصر شد.

استاندار یزد ادامه داد: بسیاری از جنگها از خودخواهی سرچشمه می گیرد و شایسته است کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با اقدام علمی و فرهنگی بدنبال علت این آوارگی ها برود و در جهت تحقق صلح و دوستی در جهان گامهای مؤثری بردارد.

وی درباره وضعیت اتباع ساکن استان یزد نیز اظهار کرد: دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری یزد امکانات لازم را برای اتباع بیگانه از نظر آموزش، بهداشت، شغل و امکانات رفاهی دیگر فراهم کرده است و آنها از تمام حقوق قانونی خود مانند یک شهروند برخوردار هستند و امیدواریم شما و هیات همراه در بازدیدهایتان شاهد رضایت این اتباع بیگانه باشید.

میرمحمدی ادامه داد : طرح ساماندهی برای اتباع خارجی مجاز که دارای کارت اقامت هستند صورت می گیرد اما با اتباع بیگانه غیرمجاز که غیرقانونی وارد کشور ایران شده اند یا اقدامات قانونی برای اقامت خود را انجام نداده اند مطابق قانون و مقررات رفتار می شود.

استاندار یزد تاکید کرد: انتظار داریم شما نیز پس از بازدیدهای خود شرایط مهربانانه ایرانیان را به امور پناهندگان سازمان ملل انتقال دهید و در رابطه با خدماتی که جمهوری اسلامی ایران به اتباع بیگانه و خارجی می دهد اطلاع رسانی کنید.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، در ابتدای این جلسه رضا زارع زاده مدیرکل دفتر اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری از سفر سفیران کشورهای اروپایی و آسیایی به استان یزد در اوایل خرداد ماه امسال خبر داد و گفت: در روزهای ششم و هفتم خردادماه 20 نفر از این سفیران میهمان یزد خواهند بود.

استان یزد با یک میلیون و 60 هزار نفر جمعیت در مرکز جغرافیایی ایران واقع شده است.

طبق آمار رسمی تعداد اتباع خارجی بویژه افغان های با مجوز و بدون مجوز 100 هزار نفر اعلام شده و فقط 30 هزار نفر آنان مجوز دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار