به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، رمضان ایلدیریم معاون وزیر علوم، صنایع و تکنولوژی ترکیه امروز در ادامه برنامه های سفر خود به استان آذربایجان غربی با همراهی دکتر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، از شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه بازدید و در جریان فعالیت های این شهرک قرار گرفت.

معاون وزیر صنایع ترکیه و معاون استاندار آذربایجان غربی در این حضور، از نمایشگاه توانمندی های صنعتی و معدنی آذربایجان غربی و تعدادی از شرکت های دانش بنیان مستقر در شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی ارومیه بازدید کردند.

صفرزاده معاون استاندار آذربایجان غربی در ادامه در نشستی که با حضور هیات ترک در محل شهرک فناوری الکترونیک ارومیه برگزار شد، گفت: شهرک فناوری الکترونیک و صنایع غذایی آذربایجان غربی که جزو هفت شهرک فناوری موجود در ایران می باشد، آماده سرمایه گذاری و فعالیت فعالین اقتصادی خارجی از جمله سرمایه گذاران کشور ترکیه می باشد.

وی در ادامه با ابراز خرسندی از سفر معاون وزیر صنایع ترکیه به ارومیه اظهار داشت: امیدواریم این سفر که جلسات نهایی آن در تهران برگزار خواهد شد، منجر به تفاهم نامه های همکاری مناسبی بین دو کشور ایران و ترکیه شود و در این میان بتوانیم از ظرفیت های استان مرزی آذربایجان غربی، در جهت توسعه روابط با ترکیه استفاده نماییم.

معاون وزیر صنایع ترکیه هم در این دیدار نقش شرکت های دانش بنیان در اقتصاد کشور را اساسی دانست و گفت: باید با حمایت از شرکت های دانش بنیان دو طرف، زمینه های همکاری و توسعه روابط فیمابین بویژه در بخش های علمی، دانشگاهی و تکنولوژیکی را بیش از پیش فراهم کنیم.

وی همچنین بر ضرورت اجرای پروژه های مشترک مبتنی بر دانش فنی و تکنولوژی میان دو طرف تاکید کرد.