به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، رمضان ایلدیریم معاون وزیر علوم، صنایع و تکنولوژی ترکیه صبح امروز در سفر به استان آذربایجان غربی با همراهی دکتر نادر صفرزاده معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، از شهرک صنعتی شماره 3 ارومیه بازدید کردند.

در این بازدید، مهدیزاده مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی استان، توضیحاتی را در رابطه با شهرک پیشنهادی استان برای سرمایه گذاری مشترک با طرف ترک، ارائه کرد و گفت: در این شهرک تمامی امکانات آب، برق و گاز فراهم شده و آماده سرمایه گذاری و فعالیت است.

معاون وزیر علوم، صنایع و تکنولوژی ترکیه نیز در حاشیه این بازدید، با اشاره به تفاهم دو دولت ایران و ترکیه برای دست یابی به حجم مبادلات 30 میلیارد دلاری، گفت: برای رسیدن به این نقطه مصر هستیم تا شهرک صنعتی مشترکی برای سرمایه گذاری دو طرف ایجاد شود و ترکیه برای این کار دو شهر تبریز و ارومیه را پیشنهاد کرده است.

گفتنی است شهرک صنعتی شماره 3 ارومیه، در سال 1383 به تصویب رسیده و در 35 کیلومتری جاده اروميه-سلماس واقع شده است و مساحت کل شهرک 733 هکتار می باشد.

در ادامه این بازدید، معاون وزیر صنایع ترکیه و معاون استاندار آذربایجان غربی از شرکت آلدورا چلیک درب نیز بازدید کردند.

شركت آلدورا چليك درب اروميه در سال 1388 در شهر اروميه و در محيطي به مساحت 20000مترمربع و5000مترمربع فضاي بسته فعاليت خود را در زمينه توليد درب هاي ضد سرقت وضد حريق آغاز نمود.

شایان ذکر است، اين شركت با سرمايه گذاري كشور تركيه بنيان گذاشته شده است.