رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی فارس گفت: با توجه به وجود مشکل کم آبی در شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز، در شرایط فعلی، امکان راه اندازی صنایع و واحدهای تولیدی پرآب بر در این دو مجموعه وجود ندارد.
کد خبر: ۲۳۸۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۹ 30 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:فریدون فرقانی،  شرایط موجود برای تامین آب شهرک صنعتی بزرگ شیراز را نگران کننده دانست و افزود: اگر چاه هایی که آب این شهرک از طریق آنها تامین می شود دچار کمبود آب شوند، واحدهای تولیدی مستقر در شهرک با مشکل مواجه خواهند شد.
او ادامه داد: هم اینک هم چون واحدهای تولیدی مستقر در شهرک یا غیر فعال هستند و یا با ظرفیت پایین فعالیت دارند مشکل کمبود آب بروز نکرده و گرنه اگر بنا باشد واحدهای غیر فعال، فعال شوند و واحدهای نیمه فعال نیز با ظرفیت کامل فعالیت کنند، با مشکل بی آبی مواجه خواهند شد.
وی درباره بررسی این مشکل در جلسه اخیر شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی فارس در شیراز گفت: در این جلسه مشکل تامین آب شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز مطرح شد و وضعیت این واحدها در آینده نزدیک در صورت تداوم مشکل کم آبی تشریح شد.
فرقانی یکی از راهای مطرح شده برای تامین آب شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی شیراز را از طریق سد کوار دانست و گفت: با توجه به اینکه این سد هم اینک حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، خواستار اعلام زمان دقیق بهره برداری از این سد شدیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس ادامه داد: اگر سد در زمان مناسب به بهره برداری برسد، ما نیز بحث تامین منابع مالی برای اجرای خط انتقال آب از این سد به شیراز و شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی را دنبال خواهیم کرد.
وی بیان کرد: امیدواریم با توجه به صحبت های انجام شده و مکاتبه ای که قرار است از طریق شورای گفت و گو با تهران صورت گیرد، وضعیت این سد تعیین تکلیف شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار