کد خبر: ۲۳۹۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۷ 02 June 2016
شهید رضوی جمالی در وصیتنامه‌اش آورده است که «ای عزیزان حزب‌الله اجازه ندهید از میان مساجد و منابر صدای شوم برخیزد، ندای تفرقه کمرشکن است و قبل از هر چیز باید بانگ وحدت بر آورید.»

به گزارش تابناک مازندران، وظیفه اصلی طلاب، مرزبانی از عقیده‌ها است که در مکتب اهل بیت علیهم‌السلام دفاع از اسلام را سرلوحه اقدام خود قرار دادند و به دفاع از مرزهای کشور اسلامی پرداختند.

انقلاب اسلامی و آزادی کشور از دست زورگویان به پشتوانه انقلاب مردمی شکل گرفت که هر چقدر زمان بگذرد بر ارزش آن افزوده‌تر می‌شود.

شهدای روحانی مازندران در کنار امر مهم تبلیغ، لباس رزم بر تن کرده و سینه خود را آماج تیر و ترکش‌های دشمن قرار دادند، حضور روحانیون قهرمان در میدان‌ها و معرکه‌های پرخطر نبرد، آن‌چنان شوری در میان رزمندگان می‌آفرید که قلم از توان تأثیرگذاری آن عاجز است.

طلبه شهید سید محمد رضوی جمالی فرزند سید جعفر مردادماه سال 1341 در ساری به‌دنیا آمد، از همان اوایل کودکی با طعم فقر و محرومیت آشنا شد، در سن سه سالگی پدرش را از دست داد و در دامان پر مهر مادر به رشد و بالندگی رسید.

در تظاهرات و راهپیمایی‌های علیه رژیم ستم‌شاهی در ساری نقش بسزایی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برای پاسداری از دستاوردهای انقلاب همراه دوستانش در کانون حرب‌الله تلاشی وصف‌نشدنی داشت.

پس از چند سال تحصیل در حوزه علمیه قم و چندبار حضور در جبهه در هشتم خرداد سال 1365 برابر با 19 رمضان سالروز ضربت خوردن مولای متقیان علی(ع) با نثار خون پاکش در فاو به‌همراه روحانی شهید ولی‌الله محسنی از شهرستان نور به خیل شهیدان پیوست، پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در آرامگاه ملا مجدالدین ساری در جوار دوستان شهیدش به خاک سپرده شد.

*قسمتی از دست نوشته‌های شهید خطاب به خود

سید؛ با تکیه بر خداوند، دنیا را مَرکب خود کن و بر او سوار شو که جای ماندن نیست و مگذار که او بر تو سوار شود.

دنیا برای تو ساخته شد نه تو برای دنیا، از آن باید به‌عنوان وسیله و دست‌آویز استفاده کنی و به قدر توان خود حتی بیشتر توشه برای عالم آخرت ذخیره کنی.

سید؛ دوستان آن عالم را باید از این عالم برگزینی، پس با دوستان خدا اُنس و الفت پیشه کن تا زمان دستگیری، دستت را بگیرند.

همانند زاهدان احمق اشتباه نکن و بدان عبادت تنها نماز خواندن نیست بلکه جزئی از آن است، همه حال برایت عبادت خواهد بود کارکردن، دستگیری نمودن، خوابیدن، راه رفتن، نشستن و برخاستن، جنگیدن در راه خدا و علی‌الخصوص فراگیری علم.

هوشیار باش تا پشیمان نگردی چون به گذشته برگشتن امری محال است و لااقل بیدار باش تا آینده‌ات تباه نگردد.

* قسمتی از وصیتنامه شهید

«عزیزان حزب‌الله اجازه ندهید از میان مساجد و منابر صدای شوم برخیزد، ندای تفرقه کمرشکن است و قبل از هر چیز باید بانگ وحدت بر آورید و صدای جغدان را خاموش کنید، لباس دشمن رنگارنگ است و زبانش بس چرب و مثال‌شان به این می‌ماند که به جنگ فتنه برخیزد و خود صد فتنه انگیزد.»

«هر روز سعی کنید 1400 یا 140 صلوات برای نیت چهارده معصوم بفرستید که باعث می‌شود ارتباط‌‌‌تان را با امام زمان(عج) و خداوند متعال و سایر ائمه اطهار علیهم‌السلام نزدیک‌تر کرده و از آلوده شدن بیشتر به گناهان از جمله غیبت جلوگیری می‌کند.»

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار