کد خبر: ۲۴۳۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶ 09 June 2016
رئیس کانون نابینایان و کم‌‎بینایان شهرستان آمل گفت: مسئولان نسبت به مناسب سازی شهر آمل برای نابینایان اقدام کنند.

به گزارش تابناک مازندران، میثم قربانی در گلریزان کانون نابینایان و کم‌‎بینایان آمل، اظهار کرد: معلولان و روشندلان جامعه در بسیاری از امور نشان دادند که دارای توانمندی بسیاری بوده و حتی از بسیاری از افراد بدون نیازمندی و معلولیت توانمندترند.

وی تصریح کرد: کانون نابینایان و کم‌‎بینایان شهرستان آمل از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده و تشکلی مردم‌نهاد، با کمک‌های خیران و مردم بدون هیچ وابستگی به حزب یا جناح سیاسی است.

رئیس کانون نابینایان و کم‌‎بینایان شهرستان آمل افزود: این کانون تاکنون توانسته در بخش‌های مختلف دست به ارائه خدمات بزند و هم‌اکنون حدود 500 نابینا و کم‌‎بینای آملی عضو این کانون بوده و از خدمات آن بهره‌مند هستند و در بخش‌های مختلف تحصیلی، آموزشی و مشاوره خدمات لازم را ارائه می‌کنیم.

قربانی خاطرنشان کرد: آموزش خط بریل، آموزش توانمندی‌های فردی و صنایع دستی، خدمات تحصیلی و آموزش، تدریس کامپیوتر و قرآن، خدمات فرهنگی و دینی، آموزش جهت‌یابی و مسیرشناسی، برگزاری اردوهای تفریحی، زیارتی و سیاحتی داخل و خارج استان و برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های مشاوره در زمینه‌های مختلف از دیگر خدمات است.

وی تصریح کرد: این کانون در زمینه درمانی و کمک‌هزینه و تامین داروی بیماران نیازمند عضو کانون تلاش داشته و هزینه‌های کمک‌تحصیلی، سفر برای زوجین، تهیه جهیزیه نیازمندان و ایجاد اشتغال برای افراد جویای کار را در دستور کار دارد.

رئیس کانون نابینایان و کم‌‎بینایان شهرستان آمل با بیان اینکه افراد عضو در این کانون از هفت ماه تا 80 سال سن هستند، گفت: برای آموزش رایانه با مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان آمل تعامل خوبی داشتیم اما هم‌اکنون اعضای کانون برای آموزش دیگر افراد توانمند شدند.

قربانی در ادامه با بیان اینکه نبود مکان مناسب برای این کانون از مهم‌ترین دغدغه‌ها است، خاطرنشان کرد: فضای موجود استیجاری و بسیار کوچک است که در این بین از مسئولان انتظار حمایت داریم.

وی افزود: با تلاش‌هایی برای مسطح‌سازی معابر و خبابان‌ها برای استفاده بهتر همه عابران و روشندلان، این مسطح‌سازی بدون کارشناسی لازم بوده است و همچنین لازم شده تا مسؤولان موانع موجود در سطح خیابان و معابر را برطرف کرده و ادارات و نهادهای دولتی برای تردد نابینایان و کم‌بینایان مناسب‌سازی شوند.

خبرگزاری ایسنا منطقه مازندران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار