مردم باید دولت را در اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی همراهی و کمک کنند و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری شعار امسال باید با اقدام و عمل همراه باشد.
کد خبر: ۲۴۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 11 June 2016
 امام جمعه موقت ملایر گفت: مردم باید دولت را در اجرا و تحقق اقتصاد مقاومتی همراهی و کمک کنند و طبق تاکیدات مقام معظم رهبری شعار امسال باید با اقدام و عمل همراه باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه ملایر در مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر افزود: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باید از هرگونه اسراف خودداری کرده و در کاهش هزینه ها و مصرف بهینه تلاش کنیم.

وی تاکید کرد: در راستای حرکت در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، این تنها دولت نیست که باید در تحقق و اجرای این شعار گام بردارد، بلکه همه مردم و مسئولان باید در تمامی زمینه ها چون مصرف بهینه انرژی، کاهش هزینه ها و مصرف درست دولت را همراهی کنند تا بتوانیم به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

وی بر لزوم استفاده از کالاها و تولیدات داخلی به جای کالاهای خارجی تاکید و اظهار کرد: سه محور مهم صنعتی، کشاورزی و باغداری، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و ساختار سازی برای توزیع و بازرگانی در اقتصاد مقاومتی وجود دارد که مسئولان باید درباره عملکرد خود در این سه زمینه پاسخگو باشند.

حجت الاسلام فاضلیان با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری همواره چراغ راهی برای طی کردن مسیر پیشرفت و توسعه است، افزود: مردم باید با همراهی دولت مسیر پیشرفت و توسعه را با تحقق اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل طی کنند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید گزارش سه ماهه عملکرد خود را در خصوص اقتصاد مقاومتی ارایه دهند تا مشخص شود اقدام عملی در این زمینه انجام شده، یا همچنان در حد شعار باقی مانده است.

وی همچنین توجه به مسایل فرهنگی را از اولویت های مهم کشور عنوان و به فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر انقلاب فرهنگی در 23 خردادماه اشاره کرد و گفت: طبق فرموده های امام راحل(ره) انقلاب ما تنها انقلاب سیاسی نیست و به انقلاب فرهنگی نیز نیازمند هستیم.

خطیب جمعه ملایر با بیان اینکه انقلاب ما از نظر فرهنگی عقب مانده است، بیان داشت: اگر اینگونه نبود، مقام معظم رهبری تا این اندازه دغدغه مسایل فرهنگی را نداشتند، همانگونه که در دیدار با نمایندگان مجلس دهم نیز عنوان کردند در فرهنگ کشور ولنگاری فرهنگی وجود دارد.

حجت الاسلام فاضلیان با تاکید بر اینکه دستگاه های فرهنگی به مساله فرهنگ توجه نمی کنند، اظهار کرد: دشمن امروز از طریق تهاجم فرهنگی به دنبال ضربه زدن به پایه های فرهنگی نظام و جوانان ما است که می طلبد مردم و مسئولان در زمینه تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

وی همچنین با گرامیداشت سالروز شهادت چهار شهید مدافع اسلام شهیدان بخارایی، صفار هرندی، امانی و نیک نژاد در 26 خردادماه و سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در دهم ماه مبارک رمضان افزود: این بانوی اسلام تمام ثروتش را در راه اسلام خرج کرد و تمامی زنان جامعه ما باید از حضرت خدیجه(س) به عنوان یک بانوی نمونه در اسلام الگو بگیرند.

حجت الاسلام فاضلیان خطاب به نمازگزاران تاکید کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای تمرین تقوا و استفاده از فضیلت های این ماه است و باید مومنان در این ماه در انفاق کردن، کمک به فقرا و نیازمندان، دوری از گناهان، تلاوت قرآن، انجام واجبات و توبه کردن از گناهان از یکدیگر پیشی بگیرند.
حجت الاسلام فاضلیان در عین حال خواستار ورود بیشتر خیران و نیکوکاران برای ساخت و تکمیل هر چه سریعتر مصلی حضرت ابوالفضل(ع) ملایر شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار