مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: با توجه به مشکلات مختلف مرتبط با فعالیت واحدهای همسان گردشگری در کشور عدم شمولیت قانون نظام صنفی بر فعالیت های واحدهای گردشگری به مرحله اجرا در می آید.
کد خبر: ۲۴۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۳ 13 June 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدمهدی شرافت گفت: براساس نامه معاون گردشگری سازمان و همچنین اهمیت موضوع و نظر به مستندات ارائه شده به متولیان امر بویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ابلاغ شد تا از هرگونه دخالت اصناف در فعالیت های جاری تأسیسات گردشگری که زیرنظر این اداره کل هستند اجتناب کنند.
وی با اشاره به این نکته که صنوفی که قانون خاص دارند از شمول قانون نظام صنفی مستثنی هستند افزود: تمام امور مربوط به تأسیسات گردشگری چون گذشته براساس قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی و آیین نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه بندی و نرخ گذاری تأسیسات گردشگری و نظارت بر آنها مصوب ‎4‏/‎6‏/‎9‎4 هیأت وزیران و سایر قوانین و مقررات صنعت گردشگری صورت پذیرفته و دخالت اتاق اصناف و اتحادیه های تابعه در امور تأسیسات گردشگری غیرقانونی است.
مدیرکل میراث فرهنگی یزد تصریح کرد: تشکل های حرفه ای تأسیسات گردشگری، به استناد ماده ‎2‎5 این آیین نامه و در چارچوب دستورالعمل پیش بینی شده در آن می توانند به عنوان نماینده قانونی و غیردولتی تأسیسات گردشگری، فعالیت های حرفه ای خود را تحت نظارت قانون توسعه صنعت ایرانگردی و جهانگردی مصوب ‎1‎3‎7‎0 انجام داده، از حمایت های قانونی این سازمان بهره مند شوند.
شرافت خاطرنشان کرد: تفکیک بین عملیات اجرایی تأسیسات گردشگری (تصدیگری قابل واگذاری به بخش غیردولتی‏)‎ و عملیات ناظر بر سیاستگذاری، صدور و یا لغو مجوزهای فعالیت ، نظارت و بازرسی و رسیدگی به تخلفات (حاکمیتی و غیرقابل واگذاری به بخش غیردولتی‏)‎ می تواند ضامن توسعه کیفیت بخش گردشگری شده و بستر لازم برای سیاستگذاری در این حوزه را حفظ کند.
یزد به عنوان دومین شهر تاریخی و نخستین شهر خشتی جهان و یکی اضلاع مثلث گردشگری در کنار اصفهان و فارس در مرکز ایران مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی است.
این استان 2270 هکتار بافت تاریخی دارد که شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه 743 هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار