بخشدار مرکزی نهاوند از سوختن ۱۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی و منابع طبیعی نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۲۴۶۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸ 15 June 2016
 بخشدار مرکزی نهاوند از سوختن ۱۰ هزار مترمربع اراضی کشاورزی و منابع طبیعی نهاوند خبر داد.

به گزارش مهر، آیت صالحی عصر در گفتگو با مهر با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در مزارع و مراتع کشاورزی نهاوند در محور نهاوند فیروزان حدفاصل روستای «گوشه سعدوقاص» تا «پل حاج علی مراد»، اظهار داشت: حادثه آتش‌سوزی در اراضی کشاورزی و مراتع منابع طبیعی نهاوند منجر به سوختن ۱۰ هزار مترمربع مراتع طبیعی و اراضی کشاورزی در آتش شد.

بخشدار بخش مرکزی نهاوند ادامه داد: در اثر این حادثه شش هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و چهار هزار مترمربع از مراتع طبیعی مسیر روستای «گوشه سعدوقاص» طعمه حریق شد.

وی گفت: خوشبختانه با حضور به‌موقع نیروهای منابع طبیعی، مأموران آتش‌نشانی و کمک اهالی روستا حریق کنترل شد و هیچ‌گونه خسارت جانی نیز در برنداشت.

وی سرعت عمل مأموران اداره منابع طبیعی و عوامل آتش‌نشانی به همراه نیروهای مردمی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: پس از دریافت تماس تلفنی یکی از شهروندان مبنی بر آتش‌سوزی در مراتع طبیعی و اراضی کشاورزی روستای «گوشه» اکیپی از مأموران منابع طبیعی و آتش‌نشانی نهاوند به‌سرعت به محل حادثه اعزام شدند و متوجه خسارت ۱۰ هزار مترمربع از اراضی طبیعی  و کشاورزی منطقه شدند.

بخشدار مرکزی نهاوند بابیان این مطلب که علت آتش‌سوزی پر تاپ ته سیگار یکی از رانندگان عبوری محور نهاوند-کرمانشاه به اراضی بوده است، اظهار داشت: شهروندان برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها و فضای سبز و پارک‌های شهری باید از افروختن آتش به هر دلیلی خودداری کنند.

آیت صالحی افزود: شهروندان باید از پرتاب سیگار و انداختن ظروف شکسته در طبیعت خودداری کنند زیرا علاوه بر خطر آتش‌سوزی به چرخه طبیعی نیز آسیب می‌رساند.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی نیز باید در این راستا برابر قوانین راهنمایی و رانندگی با متخلفین برخورد کند تا از آسیب رسیدن به منابع ملی و طبیعی و دسترنج کشاورزان جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار