کد خبر: ۲۴۶۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 15 June 2016
 رئیس هیئت مدیره تشکل‌های قرآنی یزد با اشاره به اینکه در سالهای گذشته ۱۷۰ مرکز و موسسه قرآنی در یزد تشکیل شده، گفت: این مراکز ۵۰۰ حافظ قرآن کریم تربیت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حمید مطهریان  با اشاره به اینکه 500 حافظ قرآن کریم در استان یزد فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: این حافظان در مدت 30 سال گذشته با حضور در کلاس‌های مختلف موفق به حفظ آیات  نورانی قرآن مجید شده‌اند.

این مسئول ادامه داد: هم اکنون در سطح استان یزد 170 موسسه و مرکز قرآنی وجود دارد که از این تعداد حدود 100 مرکز در طول سال فعال هستند.

مطهریان گفت: در هر مرکز قرآنی استان یزد فعال استان حداقل چهار کلاس در بخش‌های مختلف نسبت به پذیرش و آموزش علاقمندان در سطوح مختلف سنی فعالیت دارند.

این مقاوم مسئول با اشاره به اینکه خوشبختانه مراکز قرآنی استان در سطح کشور از لحاظ جذب و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی پیشگام هستند، گفت: امسال چند طرح قرآنی برای جذب مخاطبان در گروههای مختلف سنی در استان یزد پیش‌ببنی شده که مهمترین آنها طرح عرفا، رحله و همچنین حفظ تخصصی کلام وحی است.

وی افزود: افراد علاقمند اعم از آقایان و بانوان در یزد و شهرستان‌های تابعه استان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونگی شرکت در این طرح‌ها به مراکز قرآنی مراجعه کنند.

رئیس هیئت مدیره مراکز قرآنی استان یزد با اشاره به تهدید نرم دشمنان به اهمیت برگزاری اینگونه کلاس و انجام فعالیت‌های دینی در طول سال برای نسل جوان اشاره کرد و گفت: باید بیش از گذشته نسبت به تشویق و جذب اقشار مختلف مردم به کلاس‌های معارف و قرآن‌آموزی با برنامه‌های متنوع مناسب فرهنگی اقدام کرد.

وی همچنین از بخش خصوصی خواست تا در راستای حمایت مادی و معنوی از مراکز و موسسات قرآنی استان یزد اقدام کنند.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار