فرماندار بافق با بیان اینکه کشاورزی از مولفه های توسعه و پیشرفت کشور است بر ترویج و آموزش این حوزه تاکید کرد و گفت: دست یابی کشاورزان این شهرستان به روش ها و فنون جدید کشاورزی ضروری است.
کد خبر: ۲۴۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 16 June 2016
به  گزارش «تابناک یزد»سید مهدی طلایی مقدم در جلسه شورای کشاورزی شهرستان بافق ضمن تبریک هفته جهادکشاورزی افزود: هدف ازترویج و آموزش کشاورزی دست یابی کشاورزان این شهرستان به فنون و روش های نوین کشاورزی و ارتقاء سطح کیفی و کمی محصولات کشاورزی است که جهادکشاورزی باید به این موضوع اهمیت بیشتری دهد.
فرماندار بافق ترویج و آموزش کشاورزی را نوعی آموزش برای افزایش تولید و بهره وری محصولات کشاورزان عنوان و بیان کرد: پرداختن به امر کشاورزی، ایجاد انگیزه و حمایت از کشاورزان با آموزش فناوری های کشاورزی می تواند در توسعه و آبادانی این شهرستان نقش عمده ای ایفا و آن را به یکی از شهرستان های مهم منطقه و کشور تبدیل کند.
وی با اشاره به سند چشم انداز توسعه شهرستان بافق و اینکه یکی از محورهای اصلی این سند کشاورزی و دامپروری است گفت : کشاورزی یکی از قطب های اصلی در پیشرفت و توسعه اقتصادی در بسیاری از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه بشمار می رود که این مهم برای شهرستان بافق در جایگاه بالایی قرار دارد.
طلائی مقدم ایجاد صنایع جوار معدنی، شیلات و آبزی پروری با محوریت ماهی تیلاپیا، صنایع دستی ،گردشگری و رونق بخشیدن به صنایع جوار ریلی را از دیگر برنامه های افق 1404 شهرستان بافق عنوان کرد.
در این جلسه مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی از جمله فرآوری محصولات پسته و خرما ،پرورش مرغ تخم گذار و گوشتی، احداث استخرهای دومنظوره، تشویق دامداران به سمت دامپروری نوین و صنعتی، گشت گیاهان دارویی، پرورش ماهی تیلاپیا در شهرستان بافق ، آبیاری نوین و تحت فشار ، بیمه کشاورزی و صندوق توسعه کشاورزی، مطرح و در ارتباط با آن تصمیماتی اتخاذ شد.
شهرستان بافق تنها شهرستان خرما خیز استان یزد است که نخلستانهای زیبا و مثمر ثمر آن چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.
دو هزار هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیرکشت خرماست و هر سال به طور متوسط افزون بر دو هزار و 500 تن خرما از نوع کبکاب، زاهدی، پیرم و بومی از نخلستانهای بافق برداشت و به استانهای همجوار صادر می شود.
جو، گندم، روناس، پسته و زعفران از مهمترین محصولات کشاورزی شهرستان بافق به شمار می آید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار