مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ضروری است جلسات قرآن‌خوانی در اردبیل با تفسیر معنی قرآن همراه شود.
کد خبر: ۲۴۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۳ 20 June 2016
حجت‌الاسلام مهدی ستوده عصر یک‌شنبه در حاشیه مراسم قرآن‌خوانی در مصلای اردبیل در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: اینکه در مجالس به صرف خواندن قرآن اکتفا شود هر چند برخوردار از ثواب و امر مبارک است اما کافی نیست.

وی افزود: برای اینکه معنویت قرآن در زندگی مؤمنان جاری و ساری شود لازم است تفسیر قرآن به این جلسات اضافه شود و به عنوان مثال افراد مطلعی در مجالس به تبیین معنی و مفاهیم آیه‌ها بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان متذکر شد: همین نیاز موجب شده است که امسال در برنامه ترتیل خوانی قرآن کریم در مصلای اردبیل از ظرفیت مفسران قرآن نیز استفاده شود.

به گفته ستوده هر روز یک جز از قرآن قرائت شده و پیام‌های قرآنی از طریق مفسران انتقال می‌یابد؛ در عین حال معانی و مفهوم آیات تبیین می‌شود.

وی با تأکید به اینکه مجالس قرآن‌خوانی در رمضان امسال پربارتر از سال‌های گذشته است، تصریح کرد: اقبال عموم شهروندان برای استفاده از این تفاسیر افزایش‌یافته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تأکید کرد: همکاری و همیاری ادارات نیز در برگزاری مجالس قرآن بهبود یافته و جلسات قرآن به مراتب پربارتر برگزار می‌شود.

ستوده هدف از برگزاری این مجالس را تبیین معرفت قرآن و جاری کردن آن در زندگی فرد مؤمن دانست و افزود: در واقع فرصت ماه رمضان بهانه‌ای است تا افراد در طول سال به بهره‌گیری از ظرفیت معنوی قرآن توجه نشان دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار