بررسی تابناک گیلان از واکنش نماینده رشت به پول های کثیف؛
به گزارش تابناک گیلان،با تغییر دولت نهم و دهم و روی کار آمدن حسن روحانی در 24خرداد92 صفحه سیاسی کشور دچار تغییر و تحولاتی شد.اگرچه این تغییر و تحول آنقدر زیاد نبود که ما را به دوم خرداد 76 ببرد اما آنقدری بود که حتی عامه مردم به وضوح شاهد یک نبرد دو قطبی در کشور باشند.
کد خبر: ۲۵۰۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 20 April 2015
موسم انتخابات،فضای مناسبی برای طرح دوباره مباحث سیاسی و اجتماعی است تا رخدادها ، تحولات و مواضع و عملکرد کنشگران سیاسی را در معرض نقد و داوری مردم قرار دهد.اگر چه انتخابات خصوصا ، فضای سیاسی و تبلیغاتی غرب کشور متاثر از فاکتورهای قومی و عشیره ای است و غلظت آن معمولا تحلیل منطقی و عقلانی از این رخداد مهم را به حاشیه می راند اما حساسیت و توجه مردم به اصل انتخابات و ضریب بالای حساسیت نسبت به آن نقطه امیدی برای شنیدن صدای جریان ها و گروههای مختلف سیاسی اجتماعی است و می تواند مردم را در اتخاذ تصمیمی مناسب یاری رساند.

به گزارش تابناک گیلان،با تغییر دولت نهم و دهم و روی کار آمدن حسن روحانی در 24خرداد92 صفحه سیاسی کشور دچار تغییر و تحولاتی شد.اگرچه این تغییر و تحول آنقدر زیاد نبود که ما را به دوم خرداد 76 ببرد اما آنقدری بود که حتی عامه مردم به وضوح شاهد یک نبرد دو قطبی در کشور باشند.

دولت یازدهم در ابتدا تصور می کرد که با مجلسی همچون مجلس پنجم رو به رو است اما هرچه به جلو رفت شاهد یک مجلسی بود که تمام قد خود را برای یک مبارزه و رویارویی آماده کرده بود.

از ابتدای کار با داستان رای اعتماد به وزیر ورزش گرفته تا کشاندن مرتب وزرا به مجلس به بهانه های مختلف و دادن کارت های رنگی به آن ها و ایراد گرفتن های بنی اسرائیلی و برنامه وزیر علوم و افشای بورسیه ها و رای به استیضاح فرجی دانا و انواع اقسام کشمکش ها با مقامات دولتی و خود زنی در مجلس با درگیری با علی مطهری.

شاید اگر حمایت رهبر انقلاب نبود اکنون وزیر امور خارجه کشورمان چند نفری عوض می شدند.هرچه که بود کارنامه مجلس نهم آنقدر ضعیف بود که فضای کشور را به صورت خودجوش از دو سال قبل از انتخابات مجلس دهم به استقبال آن برد.

و این امر با واکنش های بخشی از نمایندگان روبه رو شده که شاید بتوان باتوجه به نارضایتی مردم حوزه انتخابیه شان کاملا قابل توجیه باشد.

در روزهای گذشته جعفرزاده نماینده رشت نیز از انتخاباتی شدن کشور گلایه کرد و نسبت به آن واکنش نشان داد که باید دید این واکنش وی نتیجه ارزیابی او از فضای شهر رشت است یا چیز دیگری.اما هرچه هست به شدت جعفرزاده را نگران کرده است.برخورد و اظهارات خشن از سوی کسانی است که نقطه ضعف داشته و یا به دنبال چراغ سبز نشان دادن به نهادهای ناظر هستند تا شرایط ویزه ای در آینده برای آن ها قائل شود درحالی که چنین رفتاری در نزد افکار عمومی هیچ توجیهی ندارد و مردم این اتفاق را بر نمی تابند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با بیان اینکه وارد کردن زودهنگام جامعه به موضوعات انتخاباتی به هیچ وجه درست نیست، گفت: این دست اقدامات در نتیجه منجر به زیر سؤال بردن صحت انتخابات و جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌شود.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با اشاره به اظهارات دوباره وزرای کشور و دادگستری درباره ورود پول های کثیف به انتخابات مجلس، گفت: در شرایط کنونی از دولت انتظار است که به جای طرح چنین مطالبی‌ در رسانه‌ها، اسناد و مدارک خود را در این رابطه به دستگاه قضا و سازمان‌های مربوطه ارائه کند. جعفرزاده‌ایمن‌آبادی با بیان اینکه ملتهب و آشفته کردن جامعه با طرح ادعاهایی مانند فساد در انتخابات آثار سؤء و منفی را برای کشور به‌دنبال دارد، افزود:‌ همچنین نهاد و سازمان‌های نظارتی هم باید تلاش بیشتری را برای مبارزه با ورود پول‌های نامشروع و این گونه اقدامات، انجام دهند.

 این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: دولتمردان به جای رسانه‌ای کردن این‌گونه مطالب، باید از طریق دستگاه قضا این پرونده را پیگیری کنند، زیرا هیچ مسئولی حق تشویش اذهان عمومی را ندارد. عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، با اشاره تجربه کشور در سال ۸۸ درباره ورود زودهنگام جامعه به مباحث انتخاباتی، تصریح کرد: قطعا وارد کردن زودهنگام جامعه با موضوعات انتخاباتی وملتهب کردن وضعیت کشور به هیچ وجه درست نیست، زیرا این دست اقدامات در نتیجه منجر به زیر سؤال بردن صحت انتخابات و جلوگیری از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار