در شب شهادت امام علی (ع) و لیالی قدر؛
در شب شهادت مولای متقیان امام علی (ع) و در دومین شب لیالی قدر مومنان در اردبیل غوغای استغاثه و العفو برپا کردند.
کد خبر: ۲۵۲۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷ 27 June 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری فارساز اردبیل، در حالی اهالی استان اردبیل در شهرها و مناطق مختلف در لیلةالقدر رو به درگاه معبود آورده تا نجوای را با معبود داشته باشند مراسم شب قدر و «بک یا الله» در مصلای اردبیل، مساجد و خیابان‌های همجوار برگزار شد تا مومنان در ماه ضیافت الهی فرصت را غنیمت بشمارند تا با معبودشان خلوت گزیده و سینه پردرد را از هرگونه آلودگی و گناه بگیرند.

شب قدر، شب قداست نفس است و پاکی روح، لحظه شکوه و اوج ذکرهای آسمانی است، شب قدر، شب امید، شب دعا، زمانِ از خود رها شدن و اشک‌های بی صدا، لحظه آسمانی با خدا بودن است.

شب قدر، فرصت دعاهایی ست که به اجابت می‌رسد قدر، بهترین فرصت هجرت است که در تقدیر انسان آمده و لحظه طلایی مغفرت است.

در این شب‌های پرفضیلت در کنار همه کارهای نیکویی که فرصتی مغتنم برای ادای آنها است اردبیلی‌ها در طرح اکرام از ایتام و نیازمندان نیز ثبت نام کردند تا در کنار دعا و نیایش و زمزمه‌های مهربانانه با معبود دست به کار بزرگی بزنند تا به عنوان حامی دستگیر ایتام و نیازمندان باشند.

در مصلای اردبیل پایگاه‌های کمیته امداد ثبت نام از حامیان را در قالب طرح اکرام انجام داده و اتوبوس خونگیری انتقال خون استان نیز آماده پذیرش هموطنانی است که در این شب‌ها قدر خون دادن را به عنوان حرکتی خداپسندانه در کمک به بیماران نیازمند می‌دانند.

آری ‌امشب از آسمان باران « انّا انزلنا » بر زمین می‌ریزد و باید چشمانم را با آب توبه بشوییم و کلام قرآن را در دهانمان زمزمه کنیم تا مورد مغفرت و رحمت الهی قرار گیرم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
عنوان غوغا سخیف است اصلاحش کنید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار