مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در سال گذشته 50 هزار پرونده به پزشکی قانونی این استان ارجاع شد که بیشترین مورد ارجاع مربوط به پرونده های واحد معاینات سرپایی با 39 هزار و 579 مورد بوده است.
کد خبر: ۲۵۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 28 June 2016

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی پزشکی قانونی اردبیل ، دکتر بهزاد ولی زاده افزود: مابقی موارد به ترتیب مربوط به حوزه های آزمایشگاه ، واحد اجساد و واحد کمیسیون های تخصصی و از بین مراجعان معاینات سرپایی 12 هزار و 366 نفر به دلیل نزاع بوده که از این تعداد دو هزار و 915 زن و 9 هزار و 451 مرد است.
او گفت: آمار مراجعان ناشی از صدمات حوادث رانندگی در سال گذشته چهار هزار و 209 است که در مقایسه با سال 93 کاهش 4.3 درصدی نشان می دهد.
وی با بیان اینکه آمار کلی فوت شدگان حوادث رانندگی در سال 94 در استان 199 مورد بوده افزود: این آمار نسبت به سال ماقبل آن 87.7 درصد کاهش یافته و در بر اساس بررسی ها ماه مرداد بیشترین تلفات را در طول سال به خود اختصاص داده است.
دکتر ولیزاده اظهار کرد: سقوط از بلندی با 11 نفر در سال گذشته بیشترین آمار فوتی های ناشی از حوادث حین کار را به خود اختصاص داده که این آمار نسبت به سال 1393 ، 25 درصد کاهش نشان می دهد.
او همچنین با اشاره به اینکه صدور مجوز سقط درمانی تنها تا چهار ماهگی امکان پذیر است گفت: مجوز سقط در دو حالت از طرف سازمان پزشکی قانونی صادر می شود ، حالت اول اینکه محرز شود که جان مادر در خطر جدی قرار می گیرد و حالت دوم این است که جنین حامل بیماری هایی باشد که در صورت تول، هم خود و هم والدین جنین تحت شرایط سختی قرار بگیرند.
به گفته او ، در سال 94 با بررسی شرایط لازم از بین پرونده های تشکیل شده برای 151 مورد مجوز سقط درمانی صادر شد که در این حوزه نیز با افزایش 28 درصدی نسبت به سال 93 روبرو بودیم.
وی یکی از دلایل افزایش موارد صدور مجوزهای قانونی سقط درمانی را آشنایی بیشتر مردم با این راهکار قانونی دانست که از تولد نوزادان با ناهنجاری های شدید مادرزادی که مشکلات متعددی را برای خانواده و جامعه ایجاد می کند پیشگیری می کند و همچنین مرگ و میر مادران را در دوران بارداری کاهش می دهد.
دکتر ولی زاده در زمینه فوتی های ناشی از گازمونوکسیدکربن گفت: به رغم تلاش های انجام شده در زمینه اطلاع رسانی از عوارض و خطرات این گاز مهلک در سال گذشته 20 نفر از هم استانی ها جان باختند که این آمار نسبت به سال 93 افزایش 9.42 درصدی نشان می دهد.
او افزود: در این مدت 119 پرونده تعیین سن تشکیل شده و مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت که این میزان نسبت به سال 1393 افزایش 4.43 درصدی داشته است.
وی همچنین در مورد آمار و ارقام مربوط به متوفیان ناشی از سوء مصرف مواد مخدر بیان کرد: در سال گذشته 40 فوتی ناشی از مواد مخدر وجود داشت که این رقم نسبت به سال 93 با افزایش 3.5 درصدی روبرو بوده است.
او افزود: در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه نیروی انسانی انجام شده که جذب چهار نفر پرسنل رسمی برای مرکز استان ،جذب چهار نفر پرسنل پیمانی از طریق آزمون استخدامی برای مرکز استان ، جذب دو پزشک پیمانی از طریق آزمون استخدامی ، جذب سه پزشک به صورت امریه برای مرکز استان و شهرستان های تابعه و جذب یک پزشک کمکی برای اداره پزشکی قانونی شهرستان نیر از جمله آنهاست.
وی گفت: طرح ساحتمان اداره های پزشکی قانونی شهرستان های خلخال و گرمی با پیشرفت 90 درصدی و پزشکی قانونی شهرستان پارس آباد با پیشرفت 81 درصدی در حال تکمیل است و در صورت تخصیص اعتبارات لازم نیمه اول سال جاری ساختمان اداره های گرمی و خلخال قابل بهره برداری خواهد بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار