فرماندار خلخال گفت: نفیس ترین و زیباترین فرش های ابریشمی کشور در این شهرستان تولید و با برند شهرستان های دیگر به بازار عرضه می شود.
کد خبر: ۲۵۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 30 June 2016

به گزارش ایرنا ، علی نظری شیخ احمد روز پنجشنبه در جلسه ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی خلخال افزود: سالانه بیش از 500 مترمربع فرش های نفیس ابریشمی توسط هنرمندان قالیباف این شهرستان تولید و به دلیل نبود متولی برای بازاریابی و فروش تولیدات دستبافت این هنرمندان با برند شهرستان های تبریز و قم در بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.
وی گفت: علاوه بر این هر سال به طور میانگین بیش از سه هزار تخته تابلو فرش ابریشمی توسط هنرمندان این شهرستان تولید می شود که حمایت از این صنعت و تامین بازار فروش همراه با تهیه مواد اولیه مورد نیاز آنها موجب رونق صنعت فرش در منطقه و بهبود وضعیت اقتصادی صنعتگران فرش را به دنبال خواهد داشت.
او اظهار کرد: بر اساس آمار ارایه شده از سوی اداره صنعت ، معدن و تجارت خلخال هم اکنون بیش از یک هزار فرشباف به صورت تک باف مشغول به این کاربوده و هشت کارگاه متمرکز قالی بافی نیز در این امر فعالیت دارند.
فرماندار خلخال با انتقاد از ضعف عملکرد برخی از مسوولان اجرایی در شناسایی ظرفیت های صنایع دستی منطقه افزود: سخنان و ارایه آمار مربوط به فرشبافان شهرستان از سوی برخی از مسوولان اجرایی در حد حرف و حدیث بوده و سندیت ندارد.
وی اظهار کرد: برای برنامه ریزی برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و رونق مشاغل خانگی به آمار صحیح صنعتگران فرش و سایر مشاغل خانگی نیاز است که مسوولان اجرایی دست اندرکار باید بیش از پیش تلاش کنند.
نظری گفت: با هدف حمایت از تولید و دست اندرکاران فرش بافی و صنایع دستی خلخال ساختمان تعطیل و بلااستفاده نمایشگاه دایمی صنایع دستی خلخال از سوی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری در اختیار صنعتگران فرش و صنایع دستی این شهرستان قرار خواهد گرفت تا این محل به عنوان نمایشگاه دایمی برای عرضه و فروش محصولات تولیدی مورد استفاده قرار بگیرد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 105 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار