کد خبر: ۲۵۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 04 July 2016
به گزارش "تابناک یزدنماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شوراي اسلامي بر روند ورود تکنولوژی هواپیماسازی به یزد با هم‌افزايي و تکیه بر دانش نخبگان استان تاكيد كرد.

"سید ابوالفضل موسوی بيوكي" در ديدار با مدير عامل شركت دانش بنيان علوم و فنون هوايي هدايت ضمن تبادل‌نظر و بررسی ابعاد مختلف انتقال دانش هواپيماسازي از اروپا به يزد، گفت: شناخت پتانسیل‌های موجود و افراد توانمند در استان را دنبال تا این طرح به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.

وي اظهار كرد: هم‌افزایی و رویکرد تیمی می‌تواند اتفاقات خوبی را در استان رقم بزند و تحقق موفقیت‌آمیز طرح دست‌یابی به دانش هواپیماسازی نیز از این قاعده جدا نيست.

موسوی بیوکی خاطرنشان کرد: برای شروع و توسعه این طرح نیازمند برگزاری نشست‌های تخصصی در سطح استان با رویکرد ایجاد شرایط ضمانتی و شیوه‌های مناسب جذب سرمایه در طرح‌های همسو هستیم.

"سید عبدالرضا حسینی‌نسب" مدیر عامل شرکت تعاونی علوم و فنون هوایی هدایت نيز با اشاره به این که صنعت هواپیماسازی تاکنون به علت نبود دانش نتوانسته فعالیت چشمگیری را صورت دهد، گفت: رایزنی‌ها و انعقاد قرارداد برای انتقال دانش هواپیماسازی از اروپا صورت گرفته و با حمایت‌های کشوری و استانی به زودی آغاز این طرح كلید خواهد خورد.

وي با معرفی توانمندی اعضای این شرکت تعاونی دانش‌بنیان در موضوعات مرتبط، اظهار كرد: بستری را فراهم می‌كنيم تا مردم نیز بتوانند در این طرح بزرگ کشوری که در یزد اجرا خواهد شد،مشارکت كنند.

حسيني‌نسب  افزود: مجوز هواپیما‌سازی از وزارت صنعت،معدن و تجارت اخذ شده و مجموعه‌ای که در یزد فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، کار تعلیم  و آموزش موضوعات تخصصی این صنعت در قالب رشته‌های جدید را نیز دنبال می‌کند.

مدیر عامل تعاونی هدایت ادامه داد: انعقاد قرارداد با شرکت هواپیماسازی باسابقه تکنام ایتالیا در خاورمیانه بی‌سابقه بوده و علاوه بر اعزام نیرو از ایران برای آموزش، هواپیمای مشترکی نیز در این مدت زمان به تولید خواهد رسید.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار