مدیرکل امور مالیاتی استان یزد گفت: در سال جاری میانگین مالیات دریافت شده از مشاغل بالغ بر 540 هزار تومان بوده است.
کد خبر: ۲۵۸۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 11 July 2016

به گزارش تابناک یزد، سیدرضا نوربخش در نشستی خبری با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر 44 هزار و 500 نفر اظهارنامه مالیاتی تنظیم کردند، اظهار داشت: آمار اظهارنامه های مالیاتی در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است.

وی عنوان کرد: هر سال در تیرماه اظهارنامه‌های مالیاتی تکمیل شده و در اختیار اداره مالیات قرار می‌گیرد و امسال 46 هزار و 754 مورد اظهارنامه مالیاتی به ادارات مالیات استان یزد تسلیم شد.

نوربخش همچنین با اشاره به مالیات‌های دریافت شده در طول سال گذشته خاطرنشان کرد: میانگین مالیات دریافت شده از هر شغل در سال گذشته 533 هزار و 800  تومان بوده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد تصریح کرد: این رقم در سال جاری به  540 هزار و 248 تومان رسیده است بنابراین امسال هم در زمینه دریافت مالیات و هم در زمینه اظهارنامه‌های مالیاتی شاهد افزایش بوده‌ایم.

نوربخش در مورد مالیات‌های وصول شده نیز خاطرنشان کرد: در سال جاری 300 میلیارد تومان مالیات در استان یزد وصول شده و تقریبا 100 درصد ملیات‌ها وصول شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قوانین جدید مالیاتی تصریح کرد: یکی از قوانین جدید مربوط به معافیت مالیاتی از صادرات غیرنفتی است، به نحوی که در حال حاضر صادرات غیرنفتی اکنون از 100 درصد معافیت مالیاتی برخوردار است.

نوربخش در این نشست همچنین به بیان و تشریح برخی تخلف‌های مالیاتی صورت گرفته پرداخت و بیان کرد: برخی قوانین برای مردم روشن و شفاف نیست و نا آگاهی مردم سبب متضرر شدن آنها می‌شود، به عنوان نمونه مشاغل معاف از مالیات در بسیاری موارد به دلیل اینکه اقدام به تکمیل اظهارنامه مالیاتی نمی‌کنند، نه تنها معاف نمی‌شوند بلکه مشمول برخی جرائم نیز می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد تصریح کرد: برخی تخلف‌ها نظیر اختفای فعالیت‌های اقتصادی، فرار مالیاتی، دریافت تسهیلات بانکی با فاکتورهای غیرواقعی و ... نیز از آن جمله است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار