مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: خشونت و آسیب پرخاشگری طی یک سال اخیر در استان اردبیل کاهش یافته و با برنامه‌های آموزشی درصدد کنترل این آسیب جدی هستیم.
کد خبر: ۲۵۹۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 12 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، بهزاد ستاری صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: ما خدمات متنوعی را در سازمان بهزیستی برای بهتر زیستن مردم ارائه می‌کنیم چرا که ضرورت دارد در کاهش آسیب‌ها و دغدغه‌های اجتماعی این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به افزایش نیاز جامعه بشری به دریافت خدمات متنوع و ضرورت توجه جدی به افزایش میزان سلامت و ایمنی مردم بهزیستی بحث پیگشیری از معلولیت‌ها، نابینایی، ناشنوایی، اختلالات ژنتیکی و در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و بیکاری برنامه‌هایی را اجرا می‌کند تا زمینه تامین سلامت مردم به بهترین شکل فراهم آید.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: خشونت و آسیب پرخاشگری طی یک سال اخیر در استان اردبیل کاهش یافته و با برنامه‌های آموزشی درصدد کنترل این آسیب جدی هستیم.

ستاری تلاش این مجموعه را برای محرومیت‌زدایی، رفع فقر و در نقطه مقابل توانمندسازی افراد جامعه را بسیار مهم توصیف کرد و یادآور شد: ما در استان اردبیل نیز با اقدامات پیشگیرانه تلاش می‌کنیم تا از تولد فرزندان معلول و یا دچار آسیب‌های مختلف جسمی، حرکتی جلوگیری کرده و جلب رضایت خانواده‌ها را با ارائه خدمات مشاوره‌ای به شکل تخصصی، فردی و اجتماعی فراهم آوریم.

وی ادامه داد: در بحث آسیب‌های اجتماعی و کاهش آنها موضوع آموزش بسیار اهمیت داریم و ما اگر می‌خواهیم پدیده شوم اعتیاد، طلاق و برخی ناهنجاری‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم بهتر است بحث آموزش و آگاه‌سازی را در سطح جامعه جدی بگیریم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در سال‌های اخیر با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های مطرح در زمینه بروز خشونت و پرخاشگری مطرح بوده ما بحث آموزش و کنترل این آسیب اجتماعی را جدی گرفتیم به طوری که در یک سال اخیر خشونت در ابعاد مختلف از عصبانیت گرفته تا درگیری‌های خیابانی و پرخاشگری‌ها در این استان به حداقل رسیده است.

ستاری افزود: البته در این حوزه توجه به تفریحات سالم و شاداب‌سازی خانواده‌ها از موضوعات و مسائل جدی بوده به طوری که تلاش ما سعی کردیم با تغییر شرایط از بروز خشونت و پرخاشگری‌های جلوگیری کنیم.

وی افزود: البته در این راستا سایر نهادها نیز کمک کار ما بودند و انتظار این است که در ارتقای چنین شرایط آرام با دغدغه کمتر خانواده‌ها در عرصه اجتماعی بتوانیم موفق عمل کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار