معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل آمار روزافزون طلاق در این استان را نگران کننده دانست.
کد خبر: ۲۵۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 13 July 2016

یوسف خدادادی روز چهارشنبه در جلسه بررسی و اجرایی کردن مراکز مشاوره پیش از ازدواج و آموزش قبل از ازدواج گفت: در سال 1388 به طور متوسط از هر 15 ازدواج یک مورد منجر به طلاق می شد ولی متاسفانه این آمار در سال های اخیر افزایش یافته و به یک مورد در هر پنج ازدواج رسیده و بحرانی شده است.
او اظهار کرد: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در سال های اخیر مطالعات گسترده ای را در زمینه علل بروز طلاق انجام داده و 20 عامل اساسی را در این زمینه احصا و در اختیار دستگاههای متولی امر پیشگیری از طلاق قرار داده است.
وی عدم شناخت کافی زوجین نسبت به همدیگر ، ضعف و فقر مهارت های ارتباطی زوجین ، مشکلات روحی و روانی افراد و نیز دخالت اطرافیان را از مهم ترین عوامل اصلی طلاق در خانواده ها ذکر کرد.
او همچنین با بیان اهمیت و لزوم برقراری ثبات و امنیت در کانون گرم خانواده گفت: خانواده سنگ بنای جامعه و خاستگاه فرهنگ بوده و رفتار و عقاید هر فرد در آن شکل می گیرد بنابراین نباید اجازه داده شود کانون گرم خانواده با طلاق به مخاطره افتاده و از هم بپاشد.
وی بیان کرد: طلاق آثار و تبعات سوء گسترده ای را در جامعه به دنبال داشته و موجب بروز بسیاری از بزه کاری ها و آسیب های اجتماعی خواهد بود.
وی در زمینه راهکارهای مقابله با طلاق افزود: یک راهکار عمومی که در مدارس و دبیرستان ها ، دانشگاه ها ، مساجد و محلات می توان برای آن برنامه ریزی کرد و راهکار خصوصی که آموزش مهارت های ارتباطی ، آشنا کردن زوجین با ویژگی های آقایان و بانوان ، مباحث دینی و مذهبی و نیز مباحث مربوط زناشویی و مشاوره قبل از ازدواج از مهم ترین آنهاست.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، وی افزود: ایجاد مراکز مشاوره قبل از ازدواج برای تامین اهداف فوق در دستور کار قرار گرفته و با همکارهای تمام دستگاههای متولی با راه اندازی این مرکز گامی استوار برای کاهش طلاق در استان برداریم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار