شهرداری اردبیل در خصوص افزایش پست‌های سازمانی بدون برخورداری از چارت سازمانی در این نهاد تاکید کرد که پست‌های جدید شهرداری اردبیل ابلاغی است.
کد خبر: ۲۶۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 14 July 2016

به گزارشخبرنگار مهر،حمید لطف اللهیان شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اسلامی شهر اردبیل و در پاسخ ماراتن گونه به سوالات دو عضو شورا در خصوص عملکرد مجموعه شهرداری تصریح کرد: بنده برای تک تک سؤالات پاسخ دارم.

وی افزود: از جمله این سؤالات در خصوص راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک است که عنوان می‌شود اعتبار دارد اما اجرا نمی‌شود؛ در حالی که این مرکز به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و طی سال گذشته و امسال ۲۱ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

شهردار اردبیل با اذعان به اینکه ۴۸۰ پروژه ریزودرشت توسط شهرداری اردبیل اجرا می‌شود و اعتبار مصوب هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال است، اضافه کرد: پیش‌بینی درآمد ما هزار میلیارد ریال بود که در سه‌ماهه نخست سال باید ۷۶۰ میلیارد ریال می‌شد.

وی ادامه داد: از این میزان فقط ۲۷۰ میلیارد ریال یعنی ۵۸ درصد محقق شده است و با وجود فشار مالی ما ۳۵۰ پروژه را در دست اجرا داریم و از ابتدای سال نیز ۳۶ مورد را به اتمام رساندیم.

لطف‌اللهیان با بیان اینکه شهرداری با محدودیت مالی مواجه است متذکر شد: برای مرکز کنترل ترافیک در نظر داریم ساختمان آماده‌ای به صورت موقت اختصاص دهیم و از ۴۷ دوربین موردنیاز که ۱۵ مورد خریداری شده را نصب کنیم و با استفاده از فیبر نوری موقتاً مرکز را دایر کنیم.

ترک مربی به تیم فوتبال اردبیل آسیب زد

شهردار اردبیل در ادامه اظهارات خود انتقاد اعضای شورای شهر مبنی بر بی‌مهری به تیم فوتبال شهرداری اردبیل و به حال خود رها شدن این تیم را نپذیرفت و گفت: این ترک مربی بود که به تیم آسیب زد و ما هیچگاه تیم را رها نکردیم.

وی متذکر شد: بر اساس قوانین شهرداری نمی‌تواند تیمداری حرفه‌ای داشته باشد و این موضوع بارها به شهرداری و شورای شهر اخطار داده شده است و با این وجود شهرداری در حد توان از تیم فوتبال حمایت داشت.

وی تأکید کرد: در برخی مواقع حتی تیم‌های تراز اول کشور نیز به نتیجه نمی‌رسند و برد و باخت همواره همراه یک تیم ورزشی است و در آخرین بازی شهرداری اردبیل با بدشانسی مواجه شد و سقوط کرد.

لطف‌اللهیان وظیفه شهرداری را فعالیت در ورزش محلات دانست و تأکید کرد: تیم شهرداری اردبیل به فوتبال استان انگیزه داده و ما در حال مذاکره تعیین تکلیف تیم هستیم.

پست‌های جدید شهرداری ابلاغی است

وی در خصوص ممانعت از بازنشسته شدن برخی کارکنان شهرداری متذکر شد: ۷۶ کارمند در موعد بازنشسته شدن هستند که پرداخت پاداش سنوات آن ها بالغ بر سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال است.

شهردار اردبیل تأکید کرد: با وجود محدودیت اعتبارات ۶۰ نفر از این تعداد با پرداخت سه میلیارد ریال سنوات بازنشسته شدند و ۱۶ نفر باقی ماندند.

لطف‌اللهیان تأکید کرد: به کار گیری مجدد برخی از این افراد نیز مطابق قوانین بوده و می‌توان از خدمات بازنشستگان به صورت ساعتی و برابر با یک‌سوم حقوق کارشناس رسمی اداره استفاده کرد.

وی تعداد کارمندانی که مجددا به کار گرفته شده‌اند را ناچیز عنوان کرد و بیان داشت: برخی انتقادها در خصوص افزایش پست‌های سازمانی بدون اینکه برخوردار از چارت سازمانی باشد مطرح شده که البته این افراد با ابلاغ فعالیت می‌کنند.

وی افزود: برخی معاونت‌ها از جمله فرهنگی و اجتماعی و سرمایه‌گذاری و مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل به دلیل نیازی که احساس شده ایجاد شده‌اند و در عین حال اخذ مجوز پیگیری می‌شود که اگر مجوزی اخذ نشود، کنار گذاشته می‌شود.

بنده دکتر نیستم

شهردار اردبیل همچنین در خصوص برخی انتقادات مبنی بر اینکه مدرک وی همه جا دکترا عنوان می‌شود در حالی که خلاف واقع است، اضافه کرد: بنده همه جا اعلام کرده‌ام که مدرک بنده کارشناسی ارشد است و دانشجوی دکترای شهرسازی هستم.

لطف‌اللهیان افزود: برخی از سر لطف بنده را دکتر خطاب می‌کنند در حالی که چنین نیست و ریزنمرات ترجمه شده بنده با مهر وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه در مدارک تحصیلی موجود است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار