رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: بیش از 72 بهورز جذب خانه‌های بهداشت شدند تا نسبت به ارائه خدمات مطلوب‌تر فعالیت مثبت و فراگیری را شاهد باشیم.
کد خبر: ۲۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۸ 21 April 2015

به گزارش فارس، فرهاد پورفرضی در گرامیداشت هفته بهداشت در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: در گسترش برنامه‌های آموزشی از طریق رسانه‌ها سعی و تلاشمان بر این است تا از توان مضاعف صدا و سیما و سایر رسانه‌ها بتوانیم بهره گرفته و زمینه مساعدی را برای فعالیت‌های حوزه سلامت به وجود آوریم.

وی تصریح کرد: از امروز تا هفتم اردیبهشت ماه به نام هفته سلامت نامگذاری شده که امسال این هفته با شعار «غذای سالم از مزرعه تا سفره» معرفی شده تا عموم مردم به 200 بیماری عفونی، مزمن، وخیم و خطرناک همچون بیماری‌های قلبی، عروقی و سرطان که ناشی از تغذیه ناسالم است، آگاهی پیدا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: البته دانشگاه علوم پزشکی به تنهایی نمی‌تواند این زنجیره را کنترل کند اما با نظارت‌هایی که انجام می‌دهیم با همراهی جهاد کشاورزی، صنعت،‌ معدن و تجارت و دستگاه‌های نظارتی و کنترلی سعی داریم تا مردم به غذای سالم و بهداشتی دست پیدا کنند.

پورفرضی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: قطعاً تأمین سلامت مردم دارای اهمیت خاصی است که در این راستا تلاش بر ارتقا این شاخص‌ها و بالا بردن ظرفیت‌های کاری در این حوزه است.

وی بیان کرد: بیش از 12 هزار واحد عرضه مواد غذایی در استان شناسایی شده که 80 درصد آنها در یک سال اخیر مورد بازدید قرار گرفتند و در طرح بسیج نوروزی سلامت در این بازدیدها بیش از 15.5 تن مواد غذایی بی‌کیفیت شناسایی و از چرخه مصرف خارج شدند.

پورفرضی اضافه کرد: امسال تشدید نظارت‌ها را به عنوان یک اولویت اصلی مد نظر داریم و سعی می‌کنیم در قالب برنامه‌های آموزشی مشارکتی با رسانه‌ها مردم را نسبت به تهیه مواد سالم آگاه کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: تغذیه سالم به ویژه در بین کودکان و سالخوردگان دارای اهمیت خاصی است و باید از غذاهای پرچرب، فست‌فود و دارای مواد نگه دارنده که اغلب نیز سرطان‌زا هستند، جلوگیری کنیم و با کنار گذاشتن تنبلی و تحرک جدی با تغییر عادات غذایی به سمت تأمین سلامت بیشتر حرکت کنیم.

وی در ادامه گفت: از امروز با راه‌اندازی اولین پایگاه بهداشت دهان و دندان با همکاری آموزش و پرورش، دانش‌آموزان به صورت مرتب مورد بازدید قرار گرفته تا دچار بیماری و یا پوسیدگی دندان نشوند.

پورفرضی از توزیع ویتامین D و C در رفع کمبودهای ویتامین بدن و جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان در بین گروه سنی 30 تا 60 سال خبر داد و افزود: در مراکز بهداشت مسواک‌های انگشتی برای کودکان زیر دو سال به صورت رایگان توزیع می‌شود.

وی افتتاح کلینیک توحید در میدان توحید اردبیل و بخش الحاقی رسیدگی به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج را با 28 تخت در بیمارستان امام اردبیل به همراه برپایی ایستگاه‌های تست فشار خون و قند از برنامه‌های گرامیداشت هفته سلامت اعلام کرد.

پورفرضی همچنین به خبرنگاران قول مساعد داد تا در قالب یک برنامه بهداشت دهان و دندان با همکاری دانشکده دندان‌پزشکی اردبیل نسبت به جرم‌گیری، پر کردن و کشیدن دندان‌های از بین رفته خبرنگاران همکاری‌های خوب انجام شود.

وی به فعالیت‌های حوزه آموزشی و افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد در رشته میکروب‌شناسی و پرستاری اشاره کرد و گفت: ما سعی داریم تا دکترای تخصصی جراحی عمومی در دانشگاه اردبیل راه‌اندازی شود.

پورفرضی پذیرش 23 هزار نفر مراجعان را در پذیرش کلینیک‌های دندان‌پزشکی دانشکده اردبیل یادآور شد و افزود: 23 هزار نفر از این خدمات استفاده کردند.

وی افتتاح دانشکده داروسازی و خوابگاه دانشجویی کوثر را از برنامه‌های اجرایی یک سال اخیر برشمرد و تصریح کرد: در حوزه کارهای عملی و کاربردی دانشجویان دانشکده داروسازی عملیات راه‌اندازی داروخانه‌های آموزشی آغاز شده و در هفته دولت شاهد افتتاح باغ گیاهان دارویی دانشکده داروسازی می‌شویم.

پورفرضی بیان کرد: در حوزه دانشجویی و فرهنگی نیز کرسی‌های آزاداندیشی تقویت شده و دانشگاه علوم پزشکی در بین 44 دانشگاه نایب قهرمان مسابقات فوتسال دانشجویان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل کسب شش مدال نقره المپیاد دانشجویان را به همراه کسب موفقیت پزشک اردبیلی با عنوان مبتکر برتر حوزه دیابت را از موفقیت‌های این حوزه اعلام کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار