رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: با تصویب ۱۰۰ مصوبه در ۲۵ جلسه شورای گفتگو گام اساسی برای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار در استان برداشته شده است.
کد خبر: ۲۶۱۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 18 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، علیرضا کشاورز قاسمی در جلسه اقتصاد مقاومتی استان که یکشنبه شب در استانداری برگزار شد اظهارداشت: با برگزاری ۲۵ جلسه شورای گفتگو تاکنون ۱۰۰ مصوبه داشتیم که این روند به بهبود فضای کسب و کار کمک کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین بیان کرد:برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاه در کربلا، راه اندازی دفتر تجاری در روسیه، برگزاری دوره آموزشی تقویت عوامل تولید، ترویج فرهنگ جهادی، ایجاد پنجره واحد تجاری، بررسی موانع و مشکلات بانکی، رفع قوانین دست و پاگیر، از کارهای اتاق بازرگانی در جلسات شورای گفتگوست.

وی بیان کرد: ۳۴ قانون مزاحم در مسیر تولید شناسایی شده که امیدواریم با کمک مجلس این موانع برطرف شود تا کسب و کار رونق گیرد.

کشاورز قاسمی گفت: مساعدت در تشکیل شرکت بین المللی کشمش تکوین، راه اندازی انجمن قارچ و کمپوست، انجمن زیتون، انجمن فرآوری لبنی، بررسی موازی کاری در دستگاهها، بررسی نحوه تخصیص ارز از مرکز مبادلات ارزی، از دیگر برنامه های شورای گفتگو در استان قزوین است.

راه اندازی سه تشکل خصوصی در استان

وی بیان کرد: در سال گذشته دو تشکل راه اندازی شد و امسال سه تشکل جدید در حوزه بخش خصوصی راه اندازی شده و بزودی انجمن لبنی نیز فعال خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین اضافه کرد: مشاوره به شرکت های دانش بنیان در راستای تولید انبوه و تجاری سازی ایده ها، کمک به پذیرش سرمایه گذاری خارجی، تولید انرژی خورشیدی، ماهی در قفس با مشارکت کشور چین، بافت قلمه و تولید محصولات گلخانه ای با کشور ترکیه، تولید لوله های ماتیسما با کره جنوبی از برنامه های انجام شده است.

کشاورز قاسمی اضافه کرد:جلسه با تجار روسیه، درخواست مجوز برای ایجاد پایانه صادراتی میوه و خشکبار، بازدید نماینده اتاق اکراین از باغات انگور، مساعدت در راه اندازی فروشگاه دائمی کالای ایرانی در کربلا، شناسایی مشکلات صادرات و امضاء تفاهم نامه بین شرکت تکوین و سازمان همیاری شهرداری ها برای برند سازی و ارتقاء صادرات و واردات از کارهای دیگر این اتاق است.

وی اظهارداشت: رتبه بندی واحدهای کسب و کار برای جلوگیری از قاچاق کالا و اقتصاد زیرزمینی در اولویت برنامه های امسال اتاق بازرگانی در استان قزوین است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار