رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل گفت: تجویز هیچ دارویی اعم از نیروزا، انرژی‌زا یا لاغر کننده در باشگاه‌های ورزشی سطح شهرستان مجاز نیست و با متخلفان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۲۶۲۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 18 July 2016

عوض نخست در گفتگو باخبرنگار مهرتصریح کرد: متأسفانه طی سال‌های اخیر داروهای متعدد انرژی‌زا وارد بازار شده و گاهی مجاز یا غیرمجاز بودن آن نیازمند بررسی تخصصی و کارشناسی است.

وی افزود: طبق دستورالعملی که به تمامی باشگاه‌های ورزشی ابلاغ شده تجویز دارو فقط با نظر پزشک امکان‌پذیر است و باشگاه و مسئولان آن حق تجویز دارو به دلایل و بهانه‌های مختلف ندارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل با اشاره به بازرسی سرزده از باشگاه‌ها اضافه کرد: در پی بازرسی‌ها انبوه داروهای غیرمجاز از باشگاه‌ها کشف شده و در پی آن سه باشگاه نیز پلمپ شده است.

به گفته نخست برخی باشگاه‌ها متعهد شده‌اند که داروی غیرمجاز تجویز نکنند و بر اساس قوانین با باشگاه‌های متخلف برخورد شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمپ پزشکی در سالن رضازاده اضافه کرد: هر ورزشکاری می‌تواند با مراجعه به کمپ داروی مورد نیاز خود را با تجویز و تشخیص پزشک متخصص تهیه کند.

وی افزود: برخی داروهای لاغر کننده در بین بانوان شایع شده که به هیچ عنوان مورد تائید نیست و اداره ورزش بارها اعلام کرده عوارض مصرف آن متوجه خود فرد است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اردبیل خواستار مراقبت خانواده‌ها و هوشیاری آن ها شد و تأکید کرد: با هرگونه خریدوفروش و تجویز داروی غیرمجاز به جد برخورد می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار