معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اردبیل با یادآوری اینکه بیش از دو هزار و 699 مورد طلاق در استان در یک سال گذشته به ثبت رسیده است، گفت: در مجموع با 1.5 درصد کاهش در این حوزه روبه‌رو هستیم.
کد خبر: ۲۶۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴ 18 July 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، خسرو امیدوار عصر امروز در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: ما در حال حاضر با سه آسیب شایع و جدی در استان اردبیل شامل طلاق‌، اعتیاد و بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی با یادآوری اینکه بیش از دو هزار و 699 مورد طلاق در استان در یک سال گذشته به ثبت رسیده است، تصریح کرد: در مجموع با 1.5 درصد کاهش در این حوزه روبه‌رو هستیم که بیشترین روند کاهش را در شهرستان کوثر با 90 درصد شاهد هستیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان عمده دلیل وقوع پدیده ناشایست طلاق را عدم مسئولیت‌پذیری زن و مرد در حوزه زناشویی و عدم رضایت جنسی اعلام کرد و گفت: پایین بودن آستانه تحمل و همچنین گرایش به اعتیاد از دیگر عوامل طلاق محسوب می‌شود.

امیدوار به توانمندسازی زنان با پوشش 12 هزار نفر به دلیل فوت همسر، طلاق، از کار افتادگی و... اشاره کرد و افزود: بحث توانمندسازی و همچنین ارائه خدمات به این گروه آسیب‌پذیر با هفت میلیارد تومان تأمین اعتبار در یک سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

وی به آمار بالای ناباروری در استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: 150 خانواده درخواست حضانت کودک را کرده بودند که برای 24 نفر از این زوجین بعد از انجام مطالعات اهدای کودکان را شاهد بودیم.

امیدوار فعال بودن خط 123 را در کاهش آسیب‌های اجتماعی یادآور شد و بیان کرد: کارشناسان ما در دو شفیت صبح و عصر به صورت رایگان و از طریق این خط به هموطنانمان ارائه خدمات می‌کنند.

وی از برقراری بیش از سه هزار و 886 تماس با خط 123 برای اخذ راهنمایی و مشاوره در حوزه کودک‌ آزاری، همسر آزاری و طلاق خبر داد و اضافه کرد: ما در این مدت نسبت به ساماندهی 189 کودک خیابانی اقدام کردیم.

امیدوار فعال شدن کمیته استانی در این زمینه را با هدف تعیین وظیفه هر دستگاه یادآور شد و گفت: در این باب بهزیستی توانسته به همه تعهدات خود عمل کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار