معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی همدان با اشاره به کشت سیر در ۱۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی همدان افزود: میزان عملکرد این محصول ۱۲ تا ۱۳ تن در هکتار است.
کد خبر: ۲۶۲۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 19 July 2016
 معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی همدان با اشاره به کشت سیر در ۱۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی همدان افزود: میزان عملکرد این محصول ۱۲ تا ۱۳ تن در هکتار است.

به گزارش مهر، سیامک حاجی علی اکبری بااشاره به آغاز برداشت محصول سیر از مزارع همدان، میزان عملکرد محصول سیر را بین ۱۲ تا ۱۳ تن در هر هکتار عنوان کرد و افزود: تولید سیر در مزارع نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، کاهش جزئی داشته است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان همدان میزان کاهش سطح زیر کشت محصول سیر در سال زراعی ۹۳-۹۴ را ۳۵۰ هکتار عنوان کرد و افزود: در سال زراعی ۹۳-۹۴ تولید سیر در همدان حدود ۱۸ هزار تن کاهش داشت.

حاجی علی اکبری از جمله مزایای کشت محصول سیر را علاوه بر قیمت مناسب محصول در بازار، میزان مصرف پایین آب و بهبود بافت و ساختمان خاک و همچنین کاهش علفهای هرز عنوان کرد.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: ارقام مورد کشت سیر، شامل سیر سفید (تند) و سیر قرمز است که بیشترین سطح مربوط به سیر سفید است و در بازار داخلی به منظور صادرات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به آمار سال گذشته تولید سیر در استان همدان افزود: ۳۷هزار و ۱۷ تن سیر در سال زراعی ۹۳-۹۴ در همدان تولید شد که کاهش تولید به دلیل خشکسالی و کمبود آب اتفاق افتاد اما خوشبختانه امسال با وضعیت مساعد بارش های اخیر، کاهش چشمگیری در میزان تولید سیر از ابتدای سال ۹۵ رخ نداده است.

حاجی علی اکبری همچنین سطح زیر کشت محصول موسیر سال جاری در همدان را کمتر از ۱۰۰۰ هکتار عنوان کرد و افزود: میزان عملکرد این محصول نیز حدود ۸ تن در هر هکتار بوده است.

برچسب ها: برداشت سیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار