مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی:
مدیرکل محیط زیست خراسان شمالی گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده به زودی فعالیت دو واحد سنگ شکن در حومه شهر بجنورد متوقف می‌شود.
کد خبر: ۲۶۶۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶ 26 July 2016

سید علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: شناسایی کانون‌های غبار محلی و آلودگی هوا در این استان  نیازمند اعتبار هشت میلیارد ریالی است.

وی شناسایی نشدن کانون‌های غبار در خراسان شمالی را یکی از خلاءهای مدیریت برنامه ریزی کنترل آلودگی‌های هوا عنوان کرد و گفت: برای پرکردن این خلاء، اعتبار مورد نیاز به شورای برنامه ریزی استان پیشنهاد شده است.

مطهری با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر و از بین رفتن پوشش گیاهی مراتع و عرصه‌های طبیعی به عنوان یکی از عوامل تشدید کننده ایجاد غبار محلی و آلودگی هوا، تصریح کرد: رودخانه‌های خشک شده و شیارهای بیش از حد عرصه‌های طبیعی سبب شده است تا خاک فرسایش یافته و کانون‌های محلی غبار در اطراف این استان ایجاد شود.

مطهری اظهار داشت: حضور بیش از حد مجاز دام درمراتع و چرای بیش از اندازه آن نیز سبب شده تا مراتع ضعیف و پوشش گیاهی آن از بین برود.

وی گفت: یکی دیگر از عوامل آلودگی هوا و تهدید سلامت مردم بجنورد، فعالیت‌های شن و ماسه در اطراف این شهر است، که با پیگیری‌های انجام شده، فعالیت دو واحد سنگ شکن در اطراف شهر بجنورد به زودی متوقف می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار