رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر کهارت و حرفه آموزی به دانش آموزان، گفت:امیدواریم نظام آموزش و پرورش در راستای تقویت مهارت دانش آموزان نسبت به تقویت و تجهیز هنرستان ها و پژوهش سراها توجه ویژه ای داشته باشد.
کد خبر: ۲۶۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 28 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از ایرنا، داود محمدی روز پنجشنبه در اختتامیه چهاردهمین دوره رقابت های آزمایشگاهی دانش آموزان کشور که به میزبانی قزوین برگزار شد، افزود: برگزاری 14 دوره این رقابت ها بیانگر توجه ویژه دستگاه تعلیم و تربیت به ایجاد خلاقیت، نبوغ و استعداد های دانش آموزان و نیز ایجاد نشاط علمی در فضاهای آموزشی بوده است.
وی با تاکید بر تقویت و تداوم چنین رقابت هایی برای طی مراحل رشد و ترقی، اضافه کرد: بسیاری از دستاوردهای امروز پایه در فوندانسیون خوبی بوده که نظامی آموزشی طی 12 سال تحصیل در مدرسه ها پی ریزی کرده که آثار و برکت های آن پس از این دوران برای رشد و آبادانی کشور به نتیجه رسیده است.
محمدی در ادامه از آموزش و پرورش خواست برگزاری چنین رقابت های علمی را به مرحله ای برساند که زمینه رقابت دانش آموزان در عرصه های بین المللی نیز فراهم شده تا بستر مناسبی برای تبادل تجربه ها شکل گیرد.
به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، تجربه افزایی و تکمیل پازل اطلاعات علمی از جمله دستاوردهای مهمی است که در چنین رقابت هایی به دست می آید.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در ادامه این مراسم فعالیت آموزشگاهی را یکی از ارکان مهم آموزش و پرورش دانست و گفت: این رقابت ها بدون شک زمینه رشد دانش و مهارت دانش آموزان را فراهم می کند.
سالار قاسمی افزود: فعالیت های برگزار شده علاوه بر تثبیت یادگیری و افزایش میزان ماندگاری مفاهیم آموخته شده، موجب کسب مهارت هایی می شود که در زندگی روزمره ما نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
وی، روش علمی را مبنای حل مشکلات دانست و اضافه کرد: اگر دانش آموز ما نتواند تیزبین، رونده، کنجکاو و مولد باشد آموزش و پرورش نیز نمی تواند رسالت خود را به خوبی انجام دهد.
قاسمی کلید حل مشکلات و عقب ماندگی های صنعتی و اقتصادی را در پرداختن به کارهای مولد دانست و یادآور شد: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این نگاه ویژه وجود دارد که دانش آموزان بتوانند برای نشاط علمی خود تلاش کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: دانش آموزان با اصرار نکردن بر پشت میزنشینی و مدرک گرایی صرف و نیز سعی و تلاش علمی خود، از پژوهشگر امروز به دانشمند فردا تبدیل شوند.
288 دانش آموز از 5 مرداد ماه به مدت دو روز در رقابت های آزمایشگاهی کشور به میزبانی قزوین شرکت داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار