معاون اجرایی سپاه قزوین گفت: کنگره ملی شهیده شاخص سال «رقیه رضایی» در قزوین برگزار می شود.
کد خبر: ۲۶۸۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 28 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، ابوالفضل طاهرخانی صبح پنجشنبه در اولین مانور رسانه ای شهید شاخص بسیجی کشور شهیده «رقیه رضایی» که در دفتر فرماندهی سابق ناحیه امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین همه ساله در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دستورالعمل هایی را برای معرفی شهید شاخص مشخص می کند که «رقیه رضایی» شهیده شاخص امسال است که توسط رژیم آل سعود در حج سال ۶۶ به شهادت رسید.

وی افزود: مراسم بزرگداشت این شهیده در قزوین در سه مرحله استانی و کشوری در سال جاری برگزار خواهد شد.

طاهرخانی از جلسات هماهنگی متعدد برای برگزاری یادواره و گرامی داشت مقام این شهیده خبر داد و گفت: فراخوان مقاله و شعر از جمله کارهای ارزشمند انجام شده برای برگزاری هر چه باشکوهتر بزرگداشت این شهیده است.

وی گفت: کار های فرهنگی بین اقشار مختلف بسیج و عموم مردم، ساماندهی کتابی در خصوص زندگی شهیده از جمله فعالیت های فرهنگی است که در مورد زندگی این بانو انجام شده است.

معاون اجرایی سپاه قزوین یادآورشد: اولین مانور رسانه ای در خصوص شهیده رضایی در نهم مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت و یادواره ای نیز به صورت استانی در ۱۸ شهریور ماه مصادف با تاریخ قمری شهادت وی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: کنگره ملی شهیده «رقیه رضایی» در ۱۶ اسفند ماه سال جاری طی چند روز برگزار خواهد شد.

طاهرخانی اظهارداشت: امنیت و آرامش کشور مرهون ایثار شهداست و تا زمانی که فرهنگ شهادت طلبی در جامعه ماندگار باشد، هیچ آسیبی به انقلاب وارد نخواهد شد.

در ادامه این نشست لیلا رضایی مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قزوین بیاتن کرد: شهیده رقیه رضایی جوان ترین شهید واقعه مکه بودکه در واقعه برائت از مشرکین با اعمال ناعادلانه آل سعود با مظلومیت به شهات رسید.

وی ادامه داد: برنامه های متعددی را برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهیده بزرگوار پیش بینی کرده ایم زیرا وی یک عارفه به تمام معنا و آگاه به زمانشان بودند.

رضایی هدف از بزرگداشت این بانوی گرامی را آشنایی نسل جوان با تفکر این شهیده بزرگوار، تقویت انگیزه زنان در حفظ ارزش ها و روشنگری در خصوص خونخواری و استکبار آل سعود عنوان کرد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قزوین با اشاره به برنامه ها و اقداماتی که تاکنون در خصوص بزرگداشت شهیده «رقیه رضایی» انجام شده است اظهار کرد: اولین یادواره ۹ بانوی شهید قزوینی در واقعه منا سال ۶۶ با نام های «هاجران مهاجر» نهم مردادماه در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با حضور سردار خزایی معاون سردار نقدی برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه قزوین اظهار کرد: برگزاری جشنواره بهترین «معلم من» که توسط دانش آموزان و معلمانی که نزدیکترین رفتار به این بانوی شهیده را داشته اند انتخاب و تقدیر خواهند شد.

وی بیان کرد: فراخوان مقاله، چاپ و پخش بروشور، اقدام به انتشار دو جلد کتاب در خصوص شهیده رضایی بصورت زندگی نامه و رمان، برگزاری نمایشگاه با همکاری بسیج دانشجویی، برپایی جشنواره پروانه درمیقات با همکاری بسیج هنرمندان، جشنواره شعر حماسی با همکازی بسیج مداحان از برنامه های انجام شده و در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار