معاون سیاسی وزیر کشور از ابلاغ نتایج مطالعات گسترده آسیب‌های اجتماعی به استان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۲۶۸۱۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۱ 28 July 2016

به گزارشخبرنگار مهر،محمدحسین مقیمی بعدازظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری اردبیل با بیان اینکه نتایج مطالعات آسیب‌های اجتماعی در شورای اداری استان‌ها طرح شده است، اضافه کرد: علاوه بر این نتیجه مطالعات به خدمت مقام معظم رهبری نیز گزارش شد.

معاون سیاسی وزیر کشور استانداران را در صدر برنامه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و تأکید کرد: به منظور کاهش اعتیاد، طلاق و حاشیه‌نشینی برنامه‌هایی طرح شده و لازم است استان‌ها در راستای اجرای آن تلاش کنند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای حل مشکلات فرهنگی اضافه کرد: دولت در طول سال‌های اخیر برای حل مشکلات فرهنگی تلاش خود را به کار گرفته و هر چند اقدامات گسترده صورت گرفته است اما هنوز مشکلات حل‌نشده‌ای بر جای خود باقی است.

مقیمی در عین حال به مشکلات اقتصادی و اقدامات دولت برای رفع آن اشاره کرد و گفت: تلاش دولت بر این بود تا بتواند رشد منفی اقتصادی را مثبت سازد و با اقداماتی که انجام شد رشد اقتصادی کشور به مثبت یک درصد افزایش یافت.

معاون سیاسی وزیر کشور با اذعان به اینکه این رشد با رشد هشت درصدی که در سند چشم‌انداز عنوان شده فاصله قابل توجه دارد، ادامه داد: با توجه به اینکه دولت در ابتدای کار با کسری بودجه مواجه بود تمامی تلاش خود را به کار بست تا حداقل رشد اقتصادی از وضعیت منفی به مثبت برسد.

مقیمی همچنین به بهبود وضعیت نرخ بیکاری با فرصت برجام اشاره کرد و افزود: هر چند نرخ بیکاری در کشور ۱۱ درصد است اما با فرصت به وجود آمده برجام می‌توان زمینه‌های توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال را فراهم ساخت.

معاون سیاسی وزیر کشور از جمله اقدامات قابل توجه دولت تدبیر و امید را کاهش نرخ تورم برشمرد و گفت: نرخ تورم بر اساس آخرین آمار مطالعه شده از ۴۳ درصد به ۹.۲ درصد رسیده و این اتفاق با توجه به مشکلات اقتصادی دولت قابل توجه است.

وی دستاوردهای ذکر شده را مرهون فعالیت تیم اقتصادی و تقسیم وظایف آن ها عنوان و تصریح کرد: به منظور بهبود هر چه بیشتر وضعیت اقتصادی باید اقتصاد کشور از دوران رکود خارج شود.

مقیمی با اشاره به تلاش دولت در بهبود روابط خارجی ابراز امیدواری کرد با گشایش‌های حاصل شده سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی در کشور افزایش یابد.

معاون سیاسی وزیر کشور همچنین با یادآوری برگزاری مطلوب انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در برگزاری این انتخابات نزدیک به یک میلیون نفر در سراسر کشور مشارکت داشتند.

وی به آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات زیاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده اشاره کر و افزود: دو انتخابات اسفندماه سال گذشته توانست مؤلفه‌های اصلی صیانت از آرای مردم، بی‌طرفی و اجرای درست قوانین را رعایت کند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار