کد خبر: ۲۶۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲ 01 August 2016

تابناک لرستان :علی امید سیفی امروز با بیان اینکه دولت سیاست‌های مناسبی برای اتمام پروژه‌های نیمه‌کاره در دست اجرا دارد، اظهار داشت: در استان لرستان 9 پروژه مصوب سفر هیئت دولت مانند سد ایوشان، سد حوضیان، سد کمندان و سد مروک وجود دارد که خوشبختانه تاکنون سه تا از این سدها افتتاح شده‌اند و سد کمندان نیز تا پایان سال جاری به مرحله آبگیری می‌رسد.

خبرگزاری فارس: وجود 9 پروژه آبی مصوب سفر دولت در لرستان

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان راه‌اندازی تصفیه‌خانه آب شرب شهرستان ازنا را یکی دیگر از پروژه‌های مصوب سفر دولت در استان دانست و بیان کرد: این تصفیه‎خانه دارای پیشرفت فیزیکی 85 درصد با ظرفیت 260 لیتر در ثانیه است که ضمن به پایان رسیدن کار ساخت ابنیه آن در صورت خرید تجهیزات برقی و مکانیکی مورد نیاز و تخصیص اعتبار 20 میلیارد تومانی تصفیه‌خانه آب شرب ازنا تا پایان سال 95 به بهره‎برداری می‎رسد.

وی ادامه داد: تکمیل شبکه‌های 1 و 2 آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد مخزنی خان‌آباد الیگودرز با طول هزار و 800 کیلومتر و همچنین 3 هزار هکتار از شبکه پایاب سد کشاورزی و صنعتی حوضیان الیگودرز با پیشرفت فیزیکی 90 درصد از جمله پروژه‌های مصوب سفر دولت در لرستان هستند، گفتنی است که شبکه‎های 1 و 2 سد خان‎آباد تکمیل شده‌اند.

این مسوؤل از حفر هشت حلقه چاه جهت جبران کسری 240 لیتری آب شهرستان بروجرد به عنوان یکی از پروژه‎های مصوب دولت در استان نام برد و اضافه کرد: تمامی چاه‌های ذکر شده حفر شده‌اند و تاکنون چهار حلقه از آنها وارد مدار شده و مابقی چاه‎ها نیز تا پایان امسال به آنها اضافه خواهند شد.

سیفی در پایان از راه‎اندازی ایستگاه پمپاژ دشت جایدر شهرستان پلدختر را نهمین پروژه مصوب سفر دولت دانست و گفت: این ایستگاه پمپاژ دارای مساحت 2 هزار هکتاری است و با وجود اینکه از نوع پروژه‌های زمان‌بر است تاکنون 800 هکتار از شبکه آن تکمیل شده که 400 هکتار آن به زیر کشت رفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار