سعیدیان در گفت وگو با تابناک خبر داد:
مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود 610 تن سماق مرغوب از باغات دیم این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۲۷۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 01 August 2016
رسول سعیدیان در گفت وگو با تابناک آذربایجان غربی با بیان اینکه سردشت در تولید سماق یکی از شهرهای مطرح در کشور است، اظهارکرد: باغات سماق این شهرستان به طور کلی به صورت دیمی کشت شده است.
وی با بیان اینکه سردشت به دلیل کوهستانی بودن و شرایط مستعد برای پرورش سماق یکی از مناطق مهم در کشور است، تصریح کرد: سال گذشته 575 تن سماق از اراضی دیمی این شهرستان برداشت شده است.
مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به اینکه 610 هکتار از اراضی این شهرستان سماق است، اذعان داشت: 585هکتار از اراضی سماق این منطقه بارور و 25 هکتار غیر‌بارور است.
این مسئول با بیان اینکه سماق سردشت یکی از محصولات کاملا ارگانیک و خوشمزه‌ ای است که از دل مزارع جنگلی سردشت تولید می‌شود، اعلام کرد: این شهرستان رتبه نخست در تولید سماق آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده است.
سعیدیان با بیان اینکه سماق به صورت خودرو و وحشی در دامنه‌ها، کوه‌ها و دشت‌های این شهرستان می‌روید، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال 610 تن سماق از اراضی این منطقه برداشت شود.
مدیر جهاد کشاورزی سردشت با اشاره به صادرات سماق در این شهرستان، خاطر‌نشان کرد: یکی از مزیت‌های مهم سماق تولید شده در سردشت این است که علاوه بر مصرف داخلی به شهرها و استان‌های همجوار صادر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار