مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدرسه 22 بهمن ارومیه به عنوان نخستین موزه مدرسه ملی کشور انتخاب شد.
کد خبر: ۲۷۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۱ 24 April 2015

فریدون سید مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: مدرسه 22 بهمن ارومیه به عنوان نخستین موزه مدرسه ملی کشور انتخاب شده است، که همزمان با هفته معلم امسال افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نخستین موزه مدرسه ملی کشور همزمان با هفته معلم در دبستان تاریخی 22 بهمن ارومیه افتتاح می‌‌شود، افزود: این مدرسه برای نخستین بار به نام موزه مدرسه کشور در ارومیه به اداره کل میراث فرهنگی رسیده، که آموزش و پرورش آذربایجان غربی با این اقدام به دنبال هویت‌‌بخشی به امر تعلیم و تربیت در استان است.

سیدمصطفوی با بیان اینکه شکل‌گیری رویکرد هویت‌بخشی در سایر مدارس استان نمایان است، گفت: استفاده از ظرفیت تاریخی مدرسه 22 بهمن، جمع‌آوری اسناد و مدارک مدارس، نگهداری مدارک تاریخی تعلیم و تربیت به صورت آرشیو در یک مجموعه، معرفی شیوه‌ها و ابزار تدریس ادوار گذشته همچنین قرار دادن نمونه‌ کارنامه‌های اولیه و ... از اهم اقدامات در افتتاح فاز نخست موزه است.

وی از حضور پیشکسوتان عرصه تعلیم و تربیت در این موزه استقبال کرد و گفت: پیشکسوتان و تلاشگران آموزش و پرورش با حضور در موزه همچنین از طریق بیان خاطرات آموزشی و تجارب خود نسل جدید را با آموزه‌های تعلیم و تربیت در دوره‌های گذشته آشنا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از رونمایی چهار عنوان کتاب همزمان با هفته معلم در استان خبر داد و بیان داشت: چهار عنوان کتاب در محورهای نقش آموزش و پرورش استان در انقلاب اسلامی، تجربه معلمان پیشکسوت و مدیریت آموزشی هم‌زمان با هفته معلم رونمایی می‌شود.

وی تبیین نقش و جایگاه خیرین مدرسه‌ساز، شهدای دانش‌آموز و معلم، اسناد، تفاهم‌نامه‌ و کارنامه‌های آموزش و پرورش از اهم موضوعات در این چهار عنوان کتاب برشمرد، گفت: به طور قطع این تولیدات فرهنگی مورد توجه اقشار مختلف مردم قرار می‌گیرد.

سیدمصطفوی از افتتاح نمایشگاه در موزه مدرسه ملی کشور خبر داد و افزود: نمایشگاه موقتی از مجموعه اشیا و ابزارهای در دسترس آموزشی ادوار گذشته به مدت یک هفته در محل دبستان 22 بهمن دایر خواهد بود، تا در معرض نمایش عمومی قرار گیرد.

وی با خطاب قرار دادن آحاد جامعه، اظهار داشت: همه افرادی که دارای اشیای قدیمی و تاریخی پیرامون تعلیم و تربیت هستند، با اهداء آن به موزه مدرسه کشور سهمی در تاسیس آن داشته، همچنین کد موزه مقابل شیء دریافت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در آستانه فرا رسیدن هفته معلم قرار گرفته‌ایم، این ایام را به فرهنگیان و خانواده بزرگ فعال در این مجموعه تبریک گفت، اظهار داشت: این قشر از جامعه در ارتقای فرهنگ و آگاهی عمومی نقش زیادی دارند.

سیدمصطفوی با اشاره به اینکه در نخستین ماه‌های سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» قرار گرفته‌ایم، اظهار داشت: آحاد جامعه باید برای نهادینه‌سازی منویات مقام معظم رهبری به طور مستمر و جهادی تلاش کنند، تا اینکه به رهنمودهای ایشان به معنای واقعی جامه عمل پوشانده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار