نماینده مردم خلخال در مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: راه خلخال به فیرورآباد به طول ۲۷ کیلومتر آسفالت شده و حدود ۷ کیلومتر در حال احداث است که ‌‌امسال به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۷۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۳ 25 April 2015

به گزارش تسنیم، جلیل جعفری بنه خلخال اظهار داشت: پروژه‌های عمرانی راه خلخال به فیروزآباد، سرچم و سد بفراجرد امسال به بهره‌برداری می‌رسند و پروژه راه اصلی فیروزآباد که با اتصال این راه مردم خلخال دسترسی راحت به مرکز کشور را خواهند داشت، این مسیر به طول 27 کیلومتر بوده که در حال حاضر 90 درصد آن آسفالت شده و حدود 7 کیلومتر توسط پیمانکاران در حال احداث است.

وی تصریح کرد: در این چندسال به‌جد پیگیر راه‌های اصلی خلخال بودیم و با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت جاده خلخال به هشجین برای آن اعتبار تخصیص داده‌ایم که 15 کیلومتر از این جاده مرمت و روکش آسفالت شده تا مردم هشجین از مسیر مطلوب برای تردد استفاده کنند.

نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاده پونل - خلخال افزود: تصمیم داریم این مسیر را امسال به عنوان یک جاده اصلی بازگشایی کنیم و با توجه به جاذبه‌های گردشگری و بکر که در این مسیر وجود دارد در آینده‌ای نزدیک می‌توان این جاده را به صورت جاذبه‌های گردشگری به سراسر کشور معرفی کرد که جاده‌ای با این مشخصات در آینده‌ای نزدیک خلخال را به قطب گردشگری تبدیل می کند.

وی گفت: جاده ارتباطی خلخال به گیلان در حال حاضر در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد و با توجه به پیگیری‌هایی که در مجلس داشته و دیدارهایی که با نمایندگان استان گیلان داشتیم مبنی بر اینکه هم اکنون این مسیر از آسفالت نامطلوب برخوردار بوده و به مرمت، بازسازی نیاز دارد، تلاش بر بهسازی این جاده است.

نماینده مردم شهرستان‌های خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه 50کیلومتر از این مسیر در حوزه استحفاظی گیلان قرار دارد، نیاز به تعامل و همکاری دو استان اردبیل و گیلان برای بازسازی و آسفالت و ایمن‌سازی مناسب دارد چرا که این جاده در شان مردم این دو استان نیست.

جعفری با بیان اینکه 20 کیلومتر از جاده خلخال به اسالم در حوزه اسحفاظی خلخال بهسازی و روکش آسفالت می شود، اظهار کرد: به علت مه گیر بودن این مسیر و تردد دشوار رانندگان، امسال این مسیر خط‌کشی می‌شود و تاسیسات روشنایی گردنه الماس به طول 15 کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: امسال 52 میلیارد ریال اعتبار به راه کلور - درام اختصاص داده شده و با هماهنگی به‌عمل آمده و برای تسریع در عملیات اجرایی با بنیاد تعاون ارتش به توافق اولیه رسیده‌ایم که 50 کیلومتر از این مسیر را آغاز و به اتمام برساند.

وی تصریح کرد: تغییر مسیر خط راه‌آهن از جنوب استان مقرون به صرفه نبوده و در جابه‌جایی این مسیر، در حق مردم جنوب استان اجحاف شده و سرمایه‌گذاری که از بیت‌المال به این پروژه هزینه شده آشکارا از بین می‌رود و امید است نمایندگان استان با مشورت به صلاح عمران و آبادانی استان تصمیم صحیح بگیرند و نباید مردم جنوب استان را از راه‌آهن محروم کنند.

انتهای پیام/ ب

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار