استاد حوزه و دانشگاه گفت: تربیت دانشجویان متعهد در دانشگاه‌ها موجب کمک به ایجاد اشتغال می‌شود.
کد خبر: ۲۷۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹ 09 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام ابوالفضل صابری‌اراکی در آئین تکریم و بزرگداشت آستان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) استان قزوین که امشب همزمان با پنجم ماه ذیقعده روز ملی بزرگداشت امامزادگان و بقاع متبرکه در این امامزاده برگزار شد، اظهار کرد: خواندن محتوا و مفهوم زیارت جامه کبیره موجب هدایت و راهنمایی به سمت خداوند، نشان دادن راه رضایت خداوند و امر به معروف و نهی از منکر می‌شود که این امر نشان دهنده اسلام ناب حقیقی که همان قرآن با محمد و آل محمد(ص) است.

وی عنوان کرد: مطالعه زندگی نامه پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) و همچنین ایمان و نوع و روش زندگی آن‌ها نشان می‌دهد که وجود آن‌ها در راه رسیدن به خداوند است و به هیچ چیز دیگری جز خداوند فکر نمی‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اهمیت خواندن زیارت جامعه کبیره و تفکر و تأمل در معنای آن افزود: باید زیارت جامعه کبیره خوانده شده و معنایش نیز درک شود تا نشانی در بی‌سوادی شیعیان وجود نداشته باشد.

صابری‌اراکی تصریح کرد: افرادی که وجود خداوند در زندگی را گم کرده‌اند باید برای رسیدن به وجود خداوند حقیقت توحید را در ائمه اطهار(ع) جست‌وجو کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه مردم جامعه مدرک برتر را مدرک دانشگاهی می‌دانند در حالی که قرآن مدرک برتر را تقوا می‌داند که ایمان و عمل صالح موجب تقوا می‌شود.

این استاد حوزه یادآور شد: شرافت‌هایی که امروزه مطرح می‌شود کاملاً متفاوت است که در همین راستا باید در دانشگاه‌ها دانشجویان متعهد و با حیا و غیرت تربیت شوند که این امر سبب کمک و خدمت به اشتغال کشور می‌شود.

صابری‌اراکی تصریح کرد: انفاق، یتیم‌نوازی، کمک کردن به دیگران و وقف وظیفه همگانی است و باید با هدف با جلوه نشان دادن اسم اهل‌بیت‌(ع) انجام شود.

وی عنوان کرد: فرهنگ وقف باید در جامعه گسترش یابد زیرا وقف یک اثر ماندگار در هر زمان است.

گفتنی است، آئین تکریم و بزرگداشت آستان مقدس امامزاده سلطان سیدمحمد(ع) استان قزوین با حضور خادمان بارگاه قدس رضوی و با مداحی محمد نبوی و شعرخوانی امیر ایزدی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار