جانبازان باخانواده هایشان که در مسابقه رالی استان یزد شرکت دارند، با استقبال گرم مردم و مسوولان وارد شهر بافق شدند.
کد خبر: ۲۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹ 26 April 2015
به گزارش تابناک یزد، معاون فرهنگی بنیاد شهید استان یزد گفت: این دوره مسابقات رالی خانوادگی جانبازان استان، بزرگداشت سردار منتظر قائم و سه هزار و 850 شهید استان یزد و نکوداشت حمله خفت بار آمریکا به صحرای طبس از خلد برین یزد تا امام زاده عبدالله بافق برگزار شد.

محمدحسن فاضلی افزود: در این مسابقه 750 جانباز به اتفاق خانواده هایشان شرکت دارند که با احتساب عوامل اجرایی و دست اندرکار، شمار شرکت کنندگان به 850 نفر می رسد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثار گران استان یزد اظهار کرد: در این دوره از مسابقات، جانباز ان به اتفاق خانواده های خود با 130خودرو رالی مسافت 200 کیلو متر را برای رسیدن به امام زاده عبدا... (ع) بافق طی کردند.

وی خاطرنشان کرد: یازدهمین دوره مسابقات رالی خانوادگی جانبازان استان یزد با هدف ایجاد روحیه نشاد و شادابی در این قشر و همچنین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رعایت قواعد و قوانین راهنمایی و رانندگی در جامعه همزمان با سالروز حمله نظامی آمریکا به صحرای طبس برگزار شد.

این مسوول ادامه داد: این همایش همچنین به منظور هم اندیشی در راستای خدمت هرچه بیشتر به خانواده معظم شاهد و ایثار گر برگزار شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقه در پنج کلاس برگزار شد، خاطر نشان کرد: جانبازان نخاعی، قطع دو عضو، قطع یک عضو، جانبازان سالم تن و فرزندان شهدا در این پنج کلاس به رقابت پرداختند.

فاضلی تعداد جانبازان استان یزد را بیش از 9 هزار و 400 نفر اعلام کرد و گفت: سهمیه جانبازان شهرستان بافق در دوازدهمین مسابقات رالی استان یزد، هفت نفر است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان یزد افزود: در پایان این دوره از مسابقات با رای داوران نفرات اول تا سوم هر کلاس مشخص و جایزه ای به رسم یاد بود به آنها اهدا می شود.

این مسوول آور شد: چنانچه این مسابقات در سطح کشوری برگزار شود برگزیدگان استان یزد نیز طبق آئین نامه مربوطه در آن شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه این دوره از مسابقات رالی خانوادگی جانبازان به همت و میزبانی شرکت سنگ آهن بافق با شگوه برگزار شد از امام جمعه ، فرماندار بافق و مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ،سایر دست اندر کاران و استقبال خوب مردم این شهرستان،تقدیر و تشکر کرد.

به گفته این مسوول، جانبازانی که در این مسابقه شرکت داشتند، عصر امروز شهر بافق را به مقصد و موطن خود ترک می کنند.

فاضلی، پنجم اردیبهشت سال 1359 را یادآور نصرت الهی مردم ایران در صحرای طبس خواند و خاطر نشان کرد:در این روز امریکای جهانخوار که قصد تجاوز به خاک ایران اسلامی را داشت در طبس گرفتار طوفان شن شد و شکستی مفتضحانه را تجربه کرد.

بافق با 40 هزار نفر جمعیت و تقدیم 485 جانباز به انقلاب و نظام اسلامی در فاصله 110 کیلو متری شهر یزد قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار