کد خبر: ۲۸۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲ 18 August 2016
رییس روابط عمومی مخابرات استان یزد در خصوص نگرانی‌هایی که مردم در خصوص تشعشات و امواج مغناطیسی آنتن‌های BTS  در استان دارند، اظهار کرد: آنتن‌های BTS پایانه انتشار امواج و پایانه نهایی است و در همایشی که دو سال پیش برگزار کردیم و از سازمان انرژی اتمی و انجمن حمایت از اشعه کشور دعوت شده بودند  آنها با تجهیزاتی که به یزد آوررده بودند به اتفاق نظر اعلام کردند که تشعشات آنتن‌های تلفن همراه هیچ مشکلی برای مردم ندارد.

عبدالمجید معنوی افزود:  اعلام نظر آنها در خصوص بی ضرر بودن تشعشات آنتن‌های BTS از نظر علمی ثابت شده است و رئیس پرتو درمانی وقت یزد نیز با آزمایش‌هایی که انجام داده بود این موضوع را تایید کرد.

وی با اشاره به مطلبی که در این رابطه از سوی مدیر کل صدور پروانه سرویس‌های رادیویی اعلام شده است، گفت: امواجی که گرمازا هستند اثراتی را روی پوست دارند ولی هیچ زمانی حرارت و گرما به عمق پوست نمی‌رسد و سطحی است و باید توجه داشت این تشعشات به نقاطی از بدن مانند چشم که پوست کمتری دارند نرسد.

معنوی گفت: کمیسیون‌های مختلف بین المللی حفاظت از عامل تابش، استانداردهایی را در مورد امواج رادیویی اعلام کرده است که بیش از 80 کشور آن را پیاده می‌کنند اما تاکنون در مورد BTSهای تلفن همراه استانداری و مطلبی  اعلام نشده است.

وی تشعشات الکترو مغناطیس اندازه گیری شده در یزد را از حد استانداردی که برای کل نقاط ایران اعلام شده نیز پایین‌تر دانست و افزود: همه کارشناسان نیز تأیید کردند که هیچ گونه خطری در یزد و شهرهای اطراف یزد در رابطه با امواج الکترومغناطیس ناشی از BTSها وجود ندارد.

رییس روابط عمومی مخابرات استان یزد تصریح کرد: با توجه به آزمایش‌هایی که انجام شده حداکثر در فاصله 6 متری از بالای دکل BTS احتمال ضعیف خطر در خصوص تشعشات وجود دارد که با وجود ارتفاع بیش از 18 متری این دکل‌ها، این تشعشات به فاصله یک سومی خودشان هم نمی‎رسد و چون باید به صورت تابشی به این امواج نگاه کرد ساختمان‌هایی که در سایه این دکل‌ها‌ قرار دارند هیچ خطری برای آنها وجود ندارد و خارج از آن نیز تاثیر تشعشعات بسیار پایین‌تر از حد استاندارد است.

معنوی با بیان بیان اینکه پروفسور سمیعی به عنوان جراح برجسته مغز و اعصاب ایران و شناخته شده در کل دنیا، اعلام کرده است که  این تشعشات تأثیر روی سلامتی ندارند، افزود: ما باید بیشتر نگران وجود وسایل و ابزار مختلفی چون گوشی‌های همراه، سشوار و ... که تولید تشعشات و امواج الکترومغناطیس دارند و خطرات آنها شاید بیشتر از امواج وسایل ارتباطی هست، باشیم.
یزد آوا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار