كاروان ورزشي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، که با نام حضرت احمدبن موسي (ع) مزین شده بود در دوازدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور، عنوان دومی را کسب کرد.
کد خبر: ۲۸۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 19 August 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز جمعه 29 مرداد در جمع خبرنگاران گفت:در چهار سال اخیر، سهم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این رقابت‌ها، سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی بوده که این رکورد، بی سابقه است.

دکتر کوروش عزیزی با بیان اینکه مدیریت تربیت بدنی، از مهرماه سال گذشته و برای آمادگي بيشتر دانشجويان، اقدام به برگزاري دومين المپياد درون دانشگاهي کرد، گفت: با برگزاري چندين اردوي تداركاتي و اعزام به مسابقه‌های برون و درون استاني و نشست‌های مختلف با ورزشكاران، مربيان و سرپرستان تيم‌ها، در راستای آماده‌سازي آنها اقدام شد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با توجه به اینکه این نایب قهرمانی را مدیون حضرت احمدبن موسی(ع) هستیم، طی مراسمی با حضور ورزشکاران و مسئولان ارشد دانشگاه، جام قهرمانی به آستان مقدس احمدی و محمدی تقدیم می‌شود.

دکتر "حیدر صفرپور" با اشاره به موفقیت‌های دانشجویان که منجر به کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت‌ها شده است، ادامه داد: تیم کشتی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دو مدال طلای "مرتضی صمدانی" و "محمد مقامی" کاپ قهرمانی و رتبه نخست تیمی کشتی این دوره از مسابقه‌ها را به خود اختصاص داد و تیم تیراندازی دانشجویان با اقتدار تمام، در ماده تفنگ و تپانچه، به قهرمانی رسید.

او با بیان اینکه در رشته تفنگ انفرادی، "علی پرویزی مهر" و در رشته تپانچه انفرادی، "حمید وشکویی" مدال‌های نقره را کسب کردند، ادامه داد: برای نخستین بار در دوره‌های این مسابقه‌های ورزشی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، "حمید وشکویی" توانست امتیاز 571 را در رشته تپانچه انفرادی، به نام این دانشگاه ثبت و رکوردشکنی کند.

صفرپور اضافه کرد: همچنین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، توانست عنوان نایب قهرمانی تیمی تنیس روی میز المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور را از آن خود کند و در مسابقه تنیس روی میز هم در دوبل، "احمد حبیبی" و "سجاد خاک سبز" قهرمان و دو مدال طلای دیگر را به کارنامه درخشان این دانشگاه علوم پزشکی، افزودند، همچنین در  مسابقه‌های تنیس روی میز انفرادی، "احمد حبیبی" به جایگاه قهرمانی نایل و مدال طلا را به گردن آویخت.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: تیم فوتبال دانشگاه علوم پزشکی هم با ارایه نمایش قابل قبولی توانست با عبور از سد رقبای خود، نایب قهرمان شود.

او در خصوص رقابت‌های بدمینتون هم، گفت: تیم بدمینتون دانشجویان دانشگاه، جایگاه سوم این دوره از مسابقه‌ها را به دست آورد.

صفرپور همچنین از کسب مدال برنز تیم بدمینتون دوبل، از سوی "میلاد مقیمی" و "رضا براتی" خبر داد و اضافه کرد: تیم بدمینتون انفرادی دانشگاه، با بازی "علی آملی" سوم شد.

وی با اشاره به کسب سه مدال دیگر برنز توسط "امین امیری"، "شایان شریفی" و "محمدجواد گلبهار حقیقی" به ترتیب در وزن های 63-، 83- و 87+، در رشته تکواندو، ادامه داد: در رشته پرش ارتفاع هم، "الیاس کوکبی" دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با رکورد یک متر و 90سانتی متر،  مدال نقره این دوره از مسابقه های دو و میدانی را به دست آورد.

او اضافه کرد: در مسابقه دو یکصد متر هم "محمد ناظمی"با رکورد 11/60 ثانیه، رتبه سوم و مدال برنز را به خود اختصاص داد.

صفرپور در ادامه گفت: در مسابقه های پرتاب وزنه، "هژیر شاهمرادی اکرم" و "مجتبی حبیب الهی"به ترتیب رتبه های چهارم و پنجم این دوره از مسابقه ها را کسب کردند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه، اضافه کرد: تیم شنای دانشجویان دانشگاه هم با کسب یک مدال نقره و دو مدال برنز "آرین صفاپور" موفقیتی دیگر را در پرونده خود ثبت کرد و  در کاراته، "علی محمدی" در وزن 67 کیلوگرم، رتبه سوم و مدال برنز را گرفت و "محمدحسین شمسی‌نژاد" ششم شد.

براساس این گزارش، دوازدهمين المپياد ورزشي دانشجويان پسر دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور، بیست و یکم تا بیست و هشتم مرداد، با حضور 60 دانشگاه علوم پزشكي و بيش از دو هزار و 500 ورزشكار، 180 داور، 400 مربي و سرپرست، به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي اصفهان برگزار شد که تیم میزبان اول و تیم‌های شیراز و تبریز، دوم و سوم شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار