سرپرست واحد استانی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای ایجاد مراکز دانشگاهی علمی و کاربردی در جوار واحدهای صنعتی استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۰ 26 April 2015

حسین تاجیک در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هم اکنون ۷۰ درصد دانشجویان دانشگاهها و مراکز علمی و کاربردی شاغل هستند، افزود: در این راستا ایجاد مراکز در جوار واحدهای صنعتی در اولویت این دانشگاه قرار گرفته که امسال پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه آموزش نیروهای شاغل در واحدهای صنعتی و شغل یابی برای دانشجویان از اهداف راه اندازی مراکز دانشگاهی جوار صنعتی علمی و کاربردی است، اظهار داشت: همچنین امسال توجه به موضوع کارآفرینی از اولویتهای این دانشگاه است.

سرپرست واحد استانی دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی با اعلام اینکه هم اکنون ۱۷ هزار دانشجودر مراکز مختلف دانشگاه علمی و کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: در این راستا هزار و ۵۰۰ مدرس در ۲۵ مرکز آموزشی استان فعال هستند.

راه اندازی ۷ مرکز جدید علمی و کاربردی در اذربایجان غربی

تاجیک با بیان اینکه با راه اندازی مراکز شمال آذربایجان غربی تعداد مراکز دانشگاه علمی و کاربردی استان به ۳۲ مرکز افزایش می یابد، اعلام کرد: تعداد مراکز از نظر کمی جوابگو نیازها بوده ولی از نظر کیفی نیازمند توجه ویژه برای ارتقا خدمات هستیم.

وی افزایش بهره وری شاغلان را برای ارتقا سطح بهره وری در جامعه ضروری دانست و ادامه داد: هم اکنون ۷۰ رشته کاردانی و کارشناسی در مراکز آموزشی استان ارائه می شود که سعی در ایجاد رشته های کارشناسی ارشد برای تحقق اهداف پیش بینی شده داریم.

وی ضمن تاکید بر اینکه نمی خواهیم رشته های کارشناسی ارشد سایر دانشگاهها را در علمی و کاربردی ایجاد کنیم، ادامه داد: باید رشته های علمی و کاربردی در مقطع کارشناسی ارشد استان راه اندازی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار