اینکه فرزند یک مسئول مدعی انقلابی گری، تابعیت آلمانی دارد،تخلف می کند و با سوپراستارهای سینما ازدواج کرده و همچنین چند میلیارد مهریه وی می کند، بسی جای تامل دارد و باید پرسید اگر«ی.ر»فرزند یک شهروند عادی بود،توانایی این همه بریز و بپاش و تخلف را داشت؟!
کد خبر: ۲۸۰۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷ 19 August 2016
به گزارش تيك، آبان ماه سال 94 کم کم سرو صدای یک تخلف به گوش می رسید و اوایل اردیبهشت سال جای بود که خبری افکار عمومی را به خود جلب کرد:«پسر یکی از مسئولان دولت احمدی نژاد تخلف میلیاردی کرده است!»این موضوع با وجود حجم فسادهای گسترده در دولت پاکدستان موضوع عجیبی نبود ولی نکته ای که سبب توجه رسانه ها به این موضوع شد، نقش پرنگ فرزند آقای«م.ع.ر»از معاونان دولت قبل در این پرونده است.موضوع پرونده، یک شرکت دارویی بود. 
 
این شرکت در آلمان راه اندازی شد و رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به قوانین کشور آلمان، گفته بود: طبق این قوانین شرکت‌های فعال در آلمان باید تحت مسئولیت اتباع آلمانی باشد و پسر آقای«م.ع.ر»معاون دولت احمدی نژاد،تابعیت آلمانی داشت و از این طریق توانست مسئولیت این شرکت را برعهده گیرد. 
 
پول درمان در جیب برخی 
 
سید امیر محسن ضیایی،رییس سازمان هلال احمردر اردیبهشت ماه سال جاری با اعلام اینکه شرکت رشد دیگر فعالیتی ندارد در مورد تخلف صورت گرفته در این شرکت گفت:« در واقع جمعیت هلال احمر تعدادی تجهیزات پزشکی از یک شرکت خارجی به مبلغ 2 میلیون یورو خریداری کرده بود که این مبلغ را به شرکت رشد داد تا به عنوان واسطه به شرکت فروشنده تحویل دهد اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد! 
 
وی با بیان اینکه ما اکنون بدهکار آن شرکت خارجی هستیم، گفت: این بدهی هنوز تسویه نشده و در تبادلات مالی وجود دارد و از آنجایی که ما فعالیت‌های زیادی به صورت مشترک با این شرکت انجام می‌دهیم هنوز این شرکت شکایتی از ما نکرده است اما ما باید این مبلغ را به آنها پرداخت کنیم. 
 
وی ادامه داد: موضوع شرکت رشد دارای 2 بخش است که برای بخش اول آن اقدام قضایی صورت گرفته اما برای بخش دیگر فعلاً اقدامی صورت نگرفته است چرا که از نظر قوانین آلمان این شرکت متعلق به هلال احمر نیست بلکه به نام این آقازاده ثبت شده است.رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: شاید این فرد به تعهدات خود عمل کند و ما نیز موضوع را دیگر پیگیری نکنیم چرا که اکنون به پای میز مذاکره با رئیس سازمان تدارکات پزشکی نشسته و صحبت‌های خوبی نیز میان آنها انجام شده است.وی با بیان اینکه ما اکنون بدهکار آن شرکت خارجی هستیم، گفت: این بدهی هنوز تسویه نشده و در تبادلات مالی وجود دارد و از آنجایی که ما فعالیت‌های زیادی به صورت مشترک با این شرکت انجام می‌دهیم هنوز این شرکت شکایتی از ما نکرده است اما ما باید این مبلغ را به آنها پرداخت کنیم.» 
 
تعلل و بی خیالی مسئولان 
 
این سخنان در حالی بیان می شد که مسئول این شرکت یعنی آقا زاده دولت پاکدستان، هنوز آزاد بود. چند ماه بعد یعنی در اوایل مرداد ماه سال جاری سید امیر محسن ضیائی در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری جمعیت هلال احمر و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: دادستانی تهران به طور ویژه در حال بررسی پرونده متهم شرکت رشد هلال احمر که هم اکنون منحل است، می باشد و این متهم که فرزند یکی از دولتمردان دولت نهم هست تا اطلاع ثانوی ممنوع الخروج است. 
 
این تخلف آشکار که از آبان ماه سال گذشته علنی شده بود، از دید رسانه های منتقد پنهان ماند. البته تعلل سازمان هلال احمر در شکایت قضایی از این تخلف و مسئولان آن سبب شد تا بعد از گذشت حدود هشت ماه این پرونده به نتیجه برسد و فرزند آقا زاده بهاری بازداشت و روانه زندان شود. 
 
تخلف مالی آری،حقوق قانونی خیر! 
 
باید از افرادی که بر سرحقوق های برخی مدیران جنجال برپا کردند پرسید که آیا این پول ها مال مردم نبوده است؟. چرا این تخلف هابه چشمانشان نمی آید؟ مدعیان هیاهو برپا کردند که صفدر حسینی ماهی 57 میلیون حقوق قانونی ولی غیر شرعی گرفته است. حسینی از مهر 92 وارد صندوق شد، اگر آن زمان تا به امروز هر ماه همین مبلغ را دریافت کرده باشد، حدود1میلیارد و نهصد و سی و هشت میلیون پول قانونی و غیر شرعی به حسابش واریزشده است. این در حالی است که آقازاده مدعی که نه سابقه مدیریتی در نظام و کشور دارد و نه تخصص فراوان به تنهایی چندین برابر این مبلغ را هم خلاف قانون و هم خلاف شرع به جیب زده است ولی صدای اعتراضی به گوش نمی رسد. 
 
از تابعیت آلمان تا مهریه های میلیاردی 
اینکه فرزند یک مسئول مدعی انقلابی گری، تابعیت آلمانی دارد،تخلف می کند و با سوپراستار سینما ازدواج کرده و همچنین چند میلیارد مهریه وی می کند، بسی جای تامل دارد و باید پرسید اگر«ی.ر»فرزند یک شهروند عادی بود،توانایی این همه بریز و بپاش و تخلف را داشت؟!

*نامه نيوز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار