رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مدیران و مربیان باید در راستای اهداف و رسالت‌های تعیین شده زمینه ظهور توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را فراهم کنند و در این مسیر باید دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز تعامل لازم را داشته باشند.
کد خبر: ۲۸۱۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳ 21 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، مجید قدمی شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دختر با نیازهای ویژه سراسر کشور که در سالن شهید بابایی قزوین برگزار شد اظهار داشت: شناسایی و کشف استعداد دانش‌آموزان به ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه از رسالت اصلی آموزش و پرورش به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: مدیران و مربیان باید در راستای اهداف و رسالت‌های تعیین شده زمینه ظهور توانمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را فراهم کنند و در این مسیر باید دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز تعامل لازم را داشته باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت یاددهی مهارت‌های زندگی در مدارس تصریح کرد: یاددهی مهارت‌های زندگی اجتماعی به دانش‌آموزان از امور مهم و اساسی بوده که باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: استان قزوین امسال میزبان حدود 1500 دانش‌آموز دختر با نیازهای ویژه بوده که این دانش‌آموزان در رشته‌های ورزشی مختلف به رقایت با یکدیگر می‌پردازند.

قدمی ادامه داد: حل مشکلات و موانع فعالیت مطلوب معلمان استثنایی به طور ویژه در دستور کار قرار دارد و این مهم نیازمند تعامل و مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی مربوط است.

وی گفت: در اسلام و قرآن بهترین و موثرترین شیوه تربیتی، تربیت الگویی و الگوپذیری از بزرگان و علما بوده که باید مورد توجه و تاکید مدیران و مسئولان در مدارس قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با ورزش و موفقیت در این عرصه در زندگی اجتماعی خود نیز موفق خواهند بود چرا که شرکت در این مسابقات اعتماد به نفس و بستر حضور فعال در جامعه را برای آنها فراهم می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار