مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل به ضرورت تشکیل هسته های پژوهشی در کانون های دانشگاهی این استان تاکید کرد.
کد خبر: ۲۸۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸ 27 April 2015

به گزارش مهر، نادر سقا در جلسه هم اندیشی کانون های فرهنگی هنری دانشگاه های اردبیل هدف از تاسیس کانون های دانشگاهی را ایجاد فضای ترویج فرهنگ دینی و قرآنی در محیط دانشگاه  عنوان کرد.

وی با اذعان به فعالیت  ۹ کانون فرهنگی هنری دانشگاهی در سطح استان، تصریح کرد: مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم در محیط دانشگاهی از مهمترین ماموریت های کانون های دانشگاهی است.

به گفته مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مشارکت کانون های دانشگاهی با سایر دستگاه های فرهنگی دانشگاه ها می تواند جرقه ای برای انس دانشجویان با مسجد و استمرار در فعالیت های فرهنگی این قشر در مساجد شود.

سقا با تاکید به ضرورت بررسی مشکلات و موانع فعالیت کانون ها، ادامه داد: هماهنگی و تشکیل شورای مرکزی کانون های دانشگاهی با حضور نخبگان و فعالان به ویژه بانوان می تواند روند فعالیت های فرهنگی کانون ها را تسریع بخشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تاکید دارد: تشکیل کرسی های نظریه پردازی در موضوعات معارف دینی و علوم انسانی می تواند در توانمندسازی کانون های دانشگاهی موثر باشد.

وی به ضرورت تشکیل هسته های پژوهشی و راه اندازی سایت و وبلاگ دینی تاکید کرد و خواستار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ایجاد بانک اطلاعات دانشجویان به ویژه نخبگان فرهنگی و تشکیل اتاق های فکر در کانون های دانشگاهی شد.

سقا معتقد است علاوه بر این اشتغال زایی برای اعضا با تولید فکر و مشاوره به آنها می تواند نخبگان فرهنگی را به سمت کانون های دانشگاه  سوق دهد.

در این جلسه همچنین مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری دانشگاه پیام نور شهرستان مشگین شهر به ضرورت حضور اساتید کشوری در کانون های دانشگاهی تاکید کرد.

غلامعلی صفری این مهم را یک پتانسیل فرهنگی خواند و افزود: توسعه مرکز مشاوره و تشکیل جلسات هم اندیشی از برنامه های متداول فرهنگی کانون های دانشگاهی است.

وی با تاکید به اینکه حضور اساتید علمی در دانشگاه ها موجب فعالیت فرهنگی وسیع در دانشگاه ها می شود، تصریح کرد: دعوت و حضور اساتید کشوری در کانون های دانشگاهی یک پتانسیل فرهنگی است که باید از این ظرفیت استفاده درست شود.

صفری با اذعان به اینکه که مشارکت سایر نهادهای دانشگاهی با کانون ها در زمینه برگزاری اردوها و حوزه پژوهش مناسب است، اضافه کرد: حمایت روسای دانشگاه ها در برگزاری برنامه های کانون دانشگاهی قابل توجه است.


منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار