با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
در سومین روز هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، طرح ملی تامین اینترنت پرسرعت 235روستای خراسان شمالی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۲۸۴۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸ 26 August 2016
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات روز پنجشنبه در مراسم افتتاح این پروژه ها با اشاره به تلاش های دولت در خدمت رسانی به مردم با اولویت مناطق محروم و کاهش شکاف مناطق محروم با مناطق برخوردار کشور گفت: دولت تلاش دارد در تمام روستاهای بالای 15خانوار زیرساخت های دسترسی به اینترنت ، گاز خانگی و سلامت الکترونیکی را فراهم و ایجاد کند.
به گفته وی بر همین اساس ، وزارت ارتباطات اینترنت را به روستاها خواهد رساند و وزارت نفت هم در برنامه ای مشابه برای گازرسانی تمام این روستاها در دست اجردارد و وزارت بهداشت و درمان نیز طرح سلامت الکترونیکی را اجرا خواهد کرد.
واعظی تصریح کرد:این برنامه ها خود حاکی از اراده دولت در خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار و روستاهاست.
وی از جمله مزایای اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت را ارایه خدمات الکترونیکی مانند پرونده سلامت الکترونیکی توسط وزارت بهداشت برای شهروندان و روستاییان کشور، کمک به اموزش دانش اموزان و دانشجویان ارتقای اموزش و آگاهی کشاورزان و بهره برداران در روستاها برای کمک به بازاریابی و فروش محصولات و معرفی ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی روستاها برشمرد.
استاندار خراسان شمالی هم در این آیین به اهمیت ارتباطات در دنیای امروز اشاره کرد وگفت: امروزه رشد رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر بدون بهره مندی از ارتباطات الکترونیکی میسر نیست.
محمد رضا صالحی با افزودن اینکه در دولت یازدهم شاخص های این استان در این زمینه رشد چشمگیری را شاهدبوده است، از دولت و وزارت ارتباطات خواست برای ارتقای این شاخص ها به میانگین کشوری مساعدت لازم را در اختصاص اعتبارهای لازم به استان داشته باشند.
در پایان این مراسم با اهدای دو دستگاه مودم به دومشترک روستا و برقرری ارتباط زنده ویدیوی بر بستر اینترنت با نماینده شرکت ارایه دهنده اینترنت پرسرعت روستایی در تهران ارتباط 235 روستای استان به اینترنت پرسرعت برقرارشد.
همچنین با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندار ساختمان اداری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان نیز به بهره برداری رسید.
در سومین روز از هفته دولت با حضور وزیر ارتباطات و فناوری، استاندار و شماری از مسئولان استانی و شهرستانی طرح های مختلف عمرانی و زیربنایی در شهرستان های استان از جمله شیروان، بجنورد و روستاهای استان افتتاح و به بهره برداری رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار